3 min čitanja

U zadnjih nekoliko godina u porastu su freelance zanimanja, puno se govori o pokretanju vlastitog biznisa iz svog vlastitog doma ili coworking prostora te o digitalnom nomadstvu i online poduzetništvu kao nišama koje će se zasigurno sve više razvijati i na ovim prostorima u bližoj budućnosti. Možemo slobodno izjaviti da su nezavisni profesionalci u porastu te je konkurencija i na tom tržištu jaka.

Ako ste freelancer i bavite se dizajnom, fotografijom, izradom nakita, snimanjem radio i TV reklama ili novinarstvom, vi ste ti koji morate učiniti da vas prepoznaju u masi te da vas potencijalni poslodavci, poslovni partneri ili kupci vaših proizvoda što češće kontaktiraju. Slažete li se?

Neke su osobe stvorile svoj brend svojim dugogodišnjim djelovanjem i iskustvom u određenoj branši i kad nam zatreba određena usluga, odmah ćemo se sjetiti baš tog fotografa ili dizajnera interijera za kojeg znamo da je najbolji. Međutim, postoje i dodatni alati posebice u digitalnom svijetu koji nam omogućavaju da od svog lika i djela napravimo brend koji će nas razlikovati od konkurencije.

Nabrojat ćemo 7 koraka koji vam mogu pomoći da od anonimca postanete snažan brend. Naravno, iza svake komunikacije vjerujemo da postoji kvalitetan proizvod ili usluga koju nudite kao pojedinci.

 

1. Pokrenite web ili blog

Od osobite je važnosti da vaše radove predstavite na jednom mjestu koje će biti ‘headquarters’ za vaš sadržaj. Bitno je da to bude portfolio vaših radova, mjesto na kojem će vaš potencijalni klijent odmah vidjeti čime se bavite te otkriti  usluge koje nudite. Ako se odlučite za blog, blog je odličan kanal za kreiranje i distribuciju sadržaja koji će govoriti o vašem poslu iz osobne perspektive što je dodatna vrijednost vašem brendu.

 

2. Kreirajte vizualni identitet za vaš brend

 

Razmišljajte o sebi kao brendu kojeg će pratiti vaša zajednica i potencijalni klijenti. Bitno je da osmislite kvalitetan vizualni identitet koji će vas predstavljati. Ako niste u mogućnosti uložiti veliki budžet za ovu uslugu, dobra opcija je Fiverr gdje se mogu pronaći odlična rješenja za jako male iznose. Vratit će vam se strostruko, vjerujte mi.

 

 

3. Pozicionirajte se kao stručnjak u svojoj niši

Iako vam je, dok ste bili zaposleni u kompaniji, bilo neugodno isticati se i predstavljati neka vaša uvjerenja i ideje pred drugima, sad je vrijeme da to promijenite jer vi sami ste vaša kompanija i sve ovisi o vama i vašim sposobnostima i mogućnostima kako biste privukli svog idealnog klijenta. Nemojte odbiti poziv za sudjelovanje na panel diskusiji ili konferenciji na kojoj možete dobiti dodatni PR te ostvariti nove kontakte, izrazito važne za uspjeh u vašem poslu nezavisnog profesionalca.

4. Snimajte video sadržaj

Neovisno o tome hoćete li svoje video uratke distribuirati putem You Tubea, Facebooka ili Instagram Storiesa, video je jako važan oblik komunikacije koji vašem brendu omogućava da dobije glas i lice, a to je ono što će danas korisnici jako cijeniti i vezati se upravo za vas, a ne za nekog drugog. Kao što znate, moderan se marketing temelji na ‘bondingu’, odnosno povezivanju s vašim kupcima na ‘human2human’ razini.

5. Društvene mreže

Bitno je da odaberete one društvene mreže na kojima želite i u mogućnosti ste biti prisutni često te na kojima ćete najučinkovitije predstaviti svoj rad na autentičan i relevantan način kroz kvalitetan sadržaj. Instagram je, primjerice, izrazito vizualna platforma te kao takva omogućava kvalitetno i kreativno predstavljanje svim modnim dizajnerima, fotografima, turističkim vodičima i sl.

 

6. Ostvarite suradnje s drugim medijima

 

Jako je bitno da se o vama sazna i iz drugih medija, da kad se priča o nekoj određenoj temi koja je relevantna za vaš biznis da se i vas spomene u tom određenom kontekstu te da možda upravo vas odaberu za intervju o određenoj temi. Na taj način stvarate dodatni kredibilitet o vašem brendu u javnosti te on dobiva još i dodatnu vidljivost.

 

7. Budite dosljedni

Ono što radite i komunicirate online mora biti u  skladu s onim što vi jeste u stvarnosti. Budite ono što jeste online i offline jer se danas lažni imidž jako brzo detektira i vaši će vas pratitelji jako brzo otkriti ukoliko niste ono za što se predstavljate. Popijte kavu s vašim klijentima s vremena na vrijeme jer digitalni svijet vam pomaže da ostvarite vaše ciljeve, ali nije jedini svijet u kojem stvarate svoje kontakte i potencijalne poslove.

Sretno s ostvarenjem vaših ciljeva!

Za sve dodatne informacije, možete me kontaktirati na:

https://www.facebook.com/brendaonica/

https://www.instagram.com/brendaonica/

info@brendaonica.com

www.brendaonica.com

https://www.instagram.com/morenamilevoj/

https://www.linkedin.com/in/morena-milevoj/

O meni: Morena Milevoj, osnivačica Brendaonice, marketinška i PR stručnjakinja, konzultantica za brendiranje na društvenim mrežama.