5 min čitanja

Razlog što me brzo ponovno čitate među redcima jesu pozitivne kritike koji su dobili prvi Business & Pleasure blogovi. Kažu pogođen koncept, nešto potrebno, drugačije i nečeg što nedostaje u drugim medijima.

Potajno sam se nadao da do ovog neće doći. Ali sad kad smo uspješno krenuli nema nam druge nego biti ažurni i aktualni u idućim blogovima.

U trećem blogu čitajte kako izgleda organizacija događaja, osobinama dobrog event managera, što se događalo behind the scenes na znanstvenom događaju godine Music Tech Fest, važnosti društvenih mreža za poslovanje i fenomenu YouTubea.

Music Tech Fest: znanstveni događaj godine          

Nedavno sam dobio pozivnicu za jedan ekskluzivan event “Music Tech Fest” kojeg su Infobipovci doveli u Hrvatsku. Radi se o globalnoj platformi koja okuplja zajednicu vodećih svjetskih inovatora i stručnjaka. Pokretačica MTF kolektiva koji diljem svijeta okuplja preko 6000 ljudi je Michela Magaš, Riječanka s adresom u Londonu.

Jedan od evenata platforme održao se na Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli.

Okupio je zavidan skup znanja i utjecajnih osoba na jednom mjestu. Sven Maričić, znanstvenik godine, Michela Magaš, inovatorica godine prema Europskoj komisiji, Korado Korlević, voditelj Zvjezdarnice Višnjan, trio iz Infobipa (Silvio i Roberto Kutić, Izabel Jelenić), Martine-Nicole Rojina, svjetski afirmirana popularizatorica znanosti i voditeljica SisterMoon projekta…

Stisnuo sam ruku Koradu i s kolegom Ivorom i Milom uživao u njegovom predavanju. Iako dio publike zasigurno nije bio upoznat s njegovim radom i djelom, s lakoćom je prisutne na pola sata uveo u svijet zvijezda i astronomije.

Posebna priča je Sven Maričić, mastermind ovog eventa na Sveučilištu. Mislio sam da će ga nagrada za znanstvenika godine malo usporiti, ali ne staje 🙂 Malo je takvih u našem društvu, koji pomiču granice, imaju hrabrosti da probaju nešto novo i prvi, te objedinjuju sve sfere društva kako bi i u praksi opravdali onu sintagmu zajedno smo jači.

Da event bude potpun pobrinule su se Grupa Nola i genijalna Gabi na čijim hitovima su odrasle generacije. Da bude sve na nivou pobrinuo se Radio Pula koji je prepoznao važnost manifestacije i uživo emitirao dio programa, a za vođenje i odličnu atmosferu pobrinula se Tatjana Kaštelan.

U dvije sekunde do Mjeseca i nazad

Na samom događaju printani su 3D signali koji su se odbijali s površine Mjeseca, a posebno programirane robotske ruke ispisivale su zvučne zapise radiovalova. Na taj način 60-ak osoba poslalo je svoje poruke na Mjesec.

Koliko to traje? Izgovorene riječi putovale su kroz svemir brzinom svjetlosti više od 369.009 kilometara i vratile se natrag na radio valovima u 2,5 sekunde.

Nakon eventa nalazim se s Svenom i Ivorom na kavi i slažemo dojmove. Priča Sven da se ne sjeća kad mu je telefon toliko zvonio kao oko ovog eventa. Velik interes je pobudio ovaj događaj: u znanstvenim grupama, ali i u široj javnosti. U domaćim i stranim medijima. Kako i nebi, nije svaki dan da se nešto šalje na mjesec.

Kaže da je sve skupo bilo intenzivno, i da sad razumije kako je meni, kako je to kad imaš na leđima organizaciju tako značajnog eventa 🙂

Želite li se baviti organizacijom događaja?!

Ako hoćete što manje glavobolja ne! Šalu na stranu, organizacija događaja zna biti izrazito stresna. I ako isplanirate događaj do sitnih detalja opet nešto može poći po krivu. Improvizacija je ovdje majka svih majki 🙂 Puno pripreme. Nema nikad opuštanja.

Priča sa Svenom podsjetila me na susret s kolegom Miškom pred jedan događaj koji smo organizirali. Našli smo se prije eventa u kojem je on bio jedan od članova organizacijskog tima.

Prisjećamo se prošle godine i brainstormamo koje bi novosti mogli ubaciti ovaj put. Sve prolazi produktivno i padaju nove ideje. Čini se da je sve spremno, a vidno uzbuđen i sretan oko eventa, kolega je na kraju postavio logično pitanje:

“A tko dolazi od predavača na konferenciju?”

“Ne znam, trebamo vidjeti ovih dana”, odgovorio sam u revijalnom tonu.

Kolega me pogledao pomalo s nevjericom u očima, rekavši: “Kako ne, manje od mjesec dana je od eventa”, ustvrdivši još da on ne bi mogao biti tako smiren i da bi ga već hvatala panika.

Sutradan sam uzeo telefon u ruke i do kraja dana smo imali već desetak dogovorenih predavača.

Networking ubrzava i olakšava stvari

Ova anegdota nije recept kako treba organizirati događaje, već pokazatelj da za ovaj posao trebate uvijek biti smireni, vladati situacijom (i ako se ponekad “na van” ne čini tako) i biti prilagodljivi. Pokazuje još jednu stvar, a to je koliko i ovdje do izražaja dolazi važnost networkinga. Kad kroz dugogodišnju suradnju razvijete odlične odnose i steknete povjerenje utjecajnih osoba iz biznisa dogovori idu puno brže.

Dan poslije eventa, Miško je prepričavao kolegama naš razgovor, a svi smo se dobro nasmijali. Kako i ne bi, mogli smo odahnuti kad je event prošao i više nego odlično, s odličnom organizacijom, odazivom i atmosferom. Ekipa je konstatirala da je lako tako kad znaš ljude i u šali me nazvala kraljom networkinga:)

Kako organizirati događaje

Neovisno što ih imam 100-ak “iza sebe”, događaje uvijek pripremam s timom mjesecima unaprijed. Ipak, ponekad vas intenzivan radni tempo, klijenti ili nešto treće natjera na nerealne rokove, kao što je u ovoj situaciji bio slučaj. I onda mora doći do izražaja prilagodljivost i spremnost da uz ograničene resurse izvučete maksimum.

Baš je ta temeljita priprema i planiranje ključ uspješnosti svakog događaja. U svakom trenutku voditelj projekta mora znati svaki detalj događaja i više puta u glavi “izvrtjeti” isti.

Osobine dobrog event managera

Pa koje su onda dobre osobine osobe koja bi se htjela baviti ovim poslom? Otpornost na stres jedna je od odlika uspješnog organizatora događaja. On je taj koji i kad sve ne ide po planu mora zadržati smirenost i pribranost kako bi mogao isto očekivati i od svojih članova tima.

Vjerovatno najvažnija osobina je organiziranost, jer ako sve unaprijed i dobro isplanirate, nepredviđene događaje svodite na najmanju moguću mjeru. Svakako je poželjno biti i snalažljiv jer se tu i tamo u ovom poslu događaju situacije koje zahtijevaju improvizaciju.

Eto recept znate, pa tko voli neka izvoli:)

Ogroman utjecaj YouTubea

Neki dan nas YouTube obavještava da naš kanal Inspire Me konferencija, ima prvi video od 50.000 pregleda. Lijepa je to vijest i pokazatelj da smo bili u pravu što smo i na ovoj platformi odlučili kreirati sadržaj od samih početaka konferencije.

Već je i tada bila vidljiva sve veća važnost videa u kreiranju relevantnog i atraktivnog sadržaja za followere. Utjecaj koji YouTube ima je ogroman, pogotovo među millenialsima kojima uz Instagram predstavlja najpopularniju platformu, i zamjenjuje ono što je starijima bila televizija.

Iako se može činiti kao logična odluka da i na njemu budemo prisutni, treba imati na umu da stvaranje contenta u obliku videa, obično zahtijeva ulaganje većih resursa nego u druge oblike promocije.

Svaka platforma ima svoju publiku

Također, bilo je pomalo zahtjevno odlučiti se da budemo prisutni i ažurni na svim društvenim mrežama tj. Facebooku, Instagramu, YouTubeu, LinkedInu i Twitteru, na kojima smo od početaka skupili 20.000 sljedbenika.

Ipak na svakoj od tih društvenih mreža smo došli do dobrih rezultata i velikog broja sljedbenika te smo na svakoj od njih došli do specifične publike. Na Facebooku smo se obraćali starijoj generaciji, na Instagramu studentima (i srednjoškolcima), na Twitteru ITijevcima i marketingašima, dok smo na LinkedInu ciljali na poslovnjake.

Za Inspire Me konferenciju koja cilja na sudionike različite starosne dobi i interesa pokazalo se kao ispravna odluka.

Pronađi svoju dozu inspiracije na YouTube kanalu i prati Business & Pleasure Blog.