S tehnološkom revolucijom stigli su i novi izazovi. Ogromna količina informacija s kojima smo svakodnevno zatrpani, brze promjene trendova i sve složeniji problemi samo su neke od stvari s kojima se suočavamo u suvremenom poslovanju. Kada je problem kompleksan, teško odrediv ili nam nedostaju informacije na temelju kojih bi mogli donositi zaključke, dizajn razmišljanje odlično je rješenje.
Google, Apple i Coca-Cola samo su neke od poznatih tvrtki koje su implementirale dizajn razmišljanje i poboljšale kvalitetu proizvoda, usluga i procesa.
Što je dizajn razmišljanje?
Dizajn razmišljanje je pristup rješavanju problema usmjeren na rješenje koji u središte stavlja pitanje „Što korisniku zaista treba?“. Oslanja se na logiku, maštu, sustavno razmišljanje i uvid u klijente koji su stekli iz eksperimenata u stvarnom svijetu, a ne samo iz istraživanja tržišta. To je metoda kreativnog rješavanja problema koji uključuje intervjue, stvaranje korisničkih profila, brainstorming, mentalne mape, analizu situacije i postojećih uspješnih poduzeća.
„Da sam pitao ljude što žele, bili bi mi rekli brže konje“ -Henry Ford
Razmišljajući „izvan okvira“ i ne oslanjajući se na iskustvo, ponudio im je automobil i na taj način suštinski zadovoljio njihove potrebe. Kupcima je svakodnevno ponuđena velika količina proizvoda, iz dana u dan mijenjaju se njihovi zahtjevi i želje. Kako da se naš proizvod istakne? Odgovor je inovativnim, jedinstvenim proizvodom koji ispunjava i ono što je ostalima promaklo. Možemo reći da je dizajn razmišljanje nužna vještina suvremenog poduzetnika koji se suočava sa sve većim promjenama okoline.
Proces dizajn razmišljanja
Za početak, potrebno je razumjeti kupca i osjetiti stvarnost na način na koji je on osjeća, shvatiti njihove motivacije i frustracije, “staviti se u njegovu kožu”. Na temelju spoznaja o onome što ga pokreće ili sputava generirati kreativne inovacije koje ćete podijeliti s ostalim članovima tima. Razmotrite niz ludih ideja koje se odnose na neispunjene potrebe korisnika, dajte si slobodu predložiti bilo što. Brainstorm je jedna od mogućih tehnika koja je vrlo jednostavna, efikasna te omogućava dobivanje velikog broja ideja u najkraćem roku. Nakon toga, vratite se svojim korisnicima i ispitajte dali vaše rješenje zaista rješava problem, poboljšava kvalitetu života, rada i okoline. Ponudite prototip proizvoda i provjerite ostvaruje li zadane ciljeve. Za kraj, pretvorite ideju u nešto konkretno, finalni proizvod. Uspjeh ove metode leži upravo u njenoj sposobnosti transformacije aspekta života krajnjeg korisnika, dakle stvaranje vidljivih učinaka. Bez realizacije ideja nema budućnosti.
Dizajn razmišljanje u poslovanju
Ova metoda nije namijenjena isključivo dizajnerima, može se primijeniti i na način na koji organizacije razvijaju proizvode, usluge, procese i strategiju, dakle, na sam radni prostor. Posebno je značajna za inoviranje i modeliranje održivih poslovnih modela. Suvremena poduzeća da bi bila uspješna moraju razumjeti potrebe svojih kupaca i moraju ih znati zadovoljiti, a ovo je odlična „kutija s alatima“ za takav izazov. Izrada i testiranje prototipova mogu znatno smanjit rizik i mogućnost neuspjeha poslovnog pothvata. Također, primjenjiva je i na poslovne sustave, postupke, protokole i na stvaranje iskustva korisnika. Poduzeća moraju svojim korisnicima ponuditi nezaboravno iskustvo da bi stvorila konkurentnu prednost i istakla se, a ova metoda im može znatno olakšati put do toga.