1 min čitanja

Proučavajući 2018. godinu i kako su se ponašali potrošači i svjetski brandovi, možemo predvidjeti neke trendove u poslovanju koji se nameću i u novoj 2019. godini.

Kako se prilagoditi tržištu?

Biti mali poduzetnik sa sobom nosi neke nedostatke, ali i mnoge prednosti. Mali poduzetnici najčešće imaju manje resursa za istraživanje, edukaciju i praćenje trendova koji mogu utjecati na njihovo poslovanje. S druge strane, kad ih otkriju, njima je mnogo lakše prilagoditi svoje poslovanje i nastup na tržištu novonastaloj situaciji.

poslovanje_poduzetništvo_uspjeh
Izvor: Freepik

Što nas očekuje u 2019. godini?

U 2018. godini svjedočili smo mnogim pozitivnim primjerima u poduzetništvu, zakonodavnim izmjenama, novim društvenim mrežama i ponašanjima potrošača koji će u godini koja nam dolazi postaviti nova pravila igre.

Zaštita osobnih podataka

Potrošači postaju svjesniji koje podatke i zašto dijele sa onima od kojih kupuju. U svibnju ove godine EU donijela je uredbu o zaštiti osobnih podataka, a potrošačima je trebalo neko vrijeme da im se informacije “slegnu” i da shvate što to zapravo za njih znači.

Mnogi su se ipak i nakon uvođenja GDPR-a provlačili bez traženja privola za korištenje osobnih podataka. To će se u godini koja nam dolazi promijeniti. Korisnici usluga pripazit će što s kime dijele, povlačiti dane privole i s nepovjerenjem pristupati uslugama koje ih ne traže da popune “kvačicu”.

Društveno odgovorno poslovanje

Ostavljanje pozitivnog utiska važnije je nego ikada. Mnoge kompanije to su prepoznale i stvorile bliske odnose s organizacijama koje utječu na društvene promjene. Mnoge su i same pokrenule inicijative koje su potrošači prepoznali.

Taj trend nastavit će se i u novoj godini, a kompanije koje ne posluju društveno odgovorno, bit će prepoznate i podvrgnute javnom linču. Internet čini informaciju instantno dostupnom, a nezadovoljni potrošači vrlo su kreativni u stvaranju lošeg imidža.

Individualan pristup korisniku

Personalizacija se provukla kroz sve moguće proizvode i usluge na tržištu. A potrošači to cijene. Taj trend nastavit će se i u 2019. godini, stoga gdje god možete ugraditi osobnu notu, učinite to.

Zadovoljan djelatnik

Zaposlenike je sve teže naći, a još ih je teže zadržati. Poslodavci će u novoj godini morati prilagoditi svoju organizaciju poslovanja zadovoljstvu djelatnika. To će postići postavljanjem izazova projektnom organizacijom, odbacivanjem stereotipa o osmostatnom radnom vremenu od 8 do 16h, uvođenjem pet-friendly radnog okruženja i remote worka kao mogućnosti po defaultu a ne privilegije.

Prilagodite se trendovima što prije kako bi nastavili nizati poslovne uspjehe u Novoj godini!

sretna_nova_godina_2019
Izvor: Freepik