1 min čitanja

Ruski milijarder Oleg Deripaska ulaže u istraživanje baterija nove generacije za zamjenu litij-ionskih jedinica koje se trenutno koriste u telefonima i automobilima te za pohranu energije iz solarnih postrojenja.

Oleg Deripaska je osnivač Basic Element, ruske kompanije s interesima u aluminiju, energiji, građevinarstvu, poljoprivredi i mnogim drugim djelatnostima. Drugi najbogatiji čovjek u Rusiji prepoznao je priliku ulaganja u novu generaciju baterija.

Zašto su baterije toliko skupe?

Baterije koje se trenutno koriste u telefonima i automobilima proizvedene su na bazi litija. Kako bi se zadovoljila sve veća potražnja, proizvodnja litija mora se u deset godina učetverostručiti. U posljednje tri godine cijene su toliko puta porasle, što je litiju osiguralo nadimak “nova nafta”. Najveće rezerve litija nalaze se u Čileu i Santiagu, a kompanije koje se bave njegovom eksploatacijom snabdijevaju baterijama većinu pametnih telefona, automobila, tableta i svih ostalih prenosivih elektroničkih uređaja na tržištu. Kako broj takvih uređaja raste, tako raste i potreba za njihovim napajanjem. Osim što su ovakve baterije skupe, problem leži i u njihovoj štetnosti za okoliš.

Baterija

Baterije nove generacije

Kako bi se zadovoljila potražnja, ali i zadržale cijene baterija, Ruski tajkun Deripaska prepoznao je priliku investicije u istraživanje baterija na bazi natrija. Natrij ima 70% energetske vrijednosti litija, no mnogo je jeftiniji u odnosu na njega. Osim toga, ima ga u izobilju i nije toksičan. Problem u proizvodnji baterija leži u izolaciji. Naime, slojevi metala kojima se oblaže natrij brzo oksidiraju, što čini takvu bateriju kratkog vijeka, a u slučajevima i neupotrebljivom. Baterije na bazi natrija nešto su o čemu se već neko vrijeme priča zbog brojnih prednosti, poglavito u industriji električnih automobila. U navedeno istraživanje Deripaska ulaže milijun dolara, a rezultati se očekuju u roku od tri godine.

Ukoliko plan bude uspješan, i razviju se baterije nove generacije na bazi natrija, Deripaska će ih koristiti na vlastitoj solarnoj elektrani Abakan. Također, proizvoditi će ih i za široku potrošnju, poglavito za potrebe električnih automobila.