Nedavno smo se zaputili u malo mjesto na sjeveru Istre Nova Vas, kako bi saznali priču prvog vodenog parka u Hrvatskoj. Tamo nas je dočekao voditelj aquaparka Istralandia, g. Silvio Kraljević koji nam je ispričao više o ovom jedinstvenom projektu koji je proglašen 2. najboljim aquaparkom Europe. Saznali smo i o novim sadržajima koji se upravo pripremaju za nadolazeću sezonu i zašto je Istralandia najzabavnija voda u Istri.
Molimo Vas da se predstavite.
Ja sam Silvio Kraljević i voditelj sam aquaparka Istralandia. Rođen sam 1964. godine. Završio sam Fakultet ekonomije u Rijeci dok se zvao Institut za ekonomiju i organizaciju u Rijeci i nakon toga magistrirao pri Universita degli studi di Trieste, master u CUOA (Centro Universitario di Organizzazione Aziendale) u Altavilla Vicentina, Italija. Od bogatog radnog iskustva izdvojio bih rad u IKB d.d. Umag, Hi agri eno d.o.o. Umag, Sikra Istra Bernardi d.o.o. Umag, Benetton SpA u Tunisu i Rumunjskoj. U Aquaparku Istralandia d.o.o. zaposlen sam od 2006. godine, najprije kao voditelj projekta, a kasnije kao voditelj aquaparka.
2015. i 2016. godine Istralandia je proglašena 5. najboljim aqua parkom Europe. Međutim, prošle godine popeli ste se na 2. mjesto. Kako ste postigli takav uspjeh?
Prvenstveno, konstantnim ulaganjem u obrazovanje kadrova, ulaganjem u infrastrukturu i nove atrakcije. Posjetitelji su ti koji su nas tako visoko ocijenili i zato konstantno osluškujemo komentare ljubitelja vodenih atrakcija, kako bi im ponudili ono što žele. Svake sezone uvodimo novitete u obogaćivanje hortikulturalnih rješenja, čistoću sanitarnih čvorova, novim animacijskim programima, obogaćenjem ugostiteljskih sadržaja i svih ostalih sadržaja. Novim bazenima i atrakcijama nastojimo biti atraktivni i poželjni kako za stare, tako i za potencijalne nove goste aquaparka Istralandia koji su željni novih emocija i doživljaja koje samo Istralandia može pružiti. Rezultat toga je i prošlogodišnje priznanje neovisne kuće Trip Advisor koji su nam temeljem ocjena korisnika Istralandia dodijelili visoko 2 mjesto za najbolji aquapark u Europi u konkurenciji od više od 300 europskih aquaparkova.
Istralandia je jedan od najznačajnijih turističkih projekata koji su realizirani posljednjih godina. Kako ste došli na tu poslovnu ideju i koliko su trajale pripreme?
Sama ideja potekla je od vlasnika aquaparka istralandia g. Branka Kovačića još početkom 2000. godine. Tada smo se suočili s problemom oko same realizacije projekta zbog prostornih planova Istarske županije koji u to vrijeme nisu predviđali tako velike površine predviđene za sport i rekreaciju. Same pripreme od idejnog projekta do otvaranja aquaparka trajale su punih 7 godina. Međutim, to je donijelo i nešto dobro: za to vrijeme uspjeli smo obići na stručan način više od 50 aquaparkova u Europi, Turskoj, UAR-u. Tako smo naučili mnogo iz tuđih primjera i pozitivna iskustva svakog od njih prenijeli u naš novi projekt: prvi vodeni park otvorenog tipa i sezonskog karaktera u Hrvatskoj.
Kakav profil gostiju dolazi u vodeni park?
Naš aquapark Istralandia spada u kategoriju obiteljskih aquaparkova i sve je podređeno tome da se roditelji i njihova djeca u svakom trenutku osjećaju opušteno i sigurno. Za to se brine naš tim od 140 djelatnika od čega je 40-ak licenciranih spasioca i 10-ak animatora. Gostiju ima najviše iz Hrvatske potom slijede naši tradicionalni gosti iz okruženja: Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Talijani a potom i svi koji su za ljetni odmor odabrali Istru kao najpoželjniju destinaciju, a aquapark kao atraktivan sadržaj samo pomaže u odabiru.
Iz godine u godinu primjećujemo da razvijate Istralandiu i konstantno ulažete u proširenja ponude. Spremate li nešto novo za nadolazeću sezonu?
Naravno, svake godine ponuda aquaparka raste. Ove godine uvodimo čak pet novih atrakcija i rado ih najavljujemo. To su:
Escape Hole
Escape Hole je vodeni tobogan koji omogućuje vožnju koja započinje vizualnim efektima, prelazi u spust s pogledom na čitav aquapark i završava veličanstvenim usisavanjem u lijevak. Staza će biti duga 123 m.
Black Kamikaza
Black Kamikaza je atrakcija namijenjena ljubiteljima adrenalina. Radi se o zatvorenom vodenom toboganu koji će vas u gumenjaku pri naglom padu upoznati sa sasvim novom dimenzijom brzine i adrenalina. Duljina staze iznosi 107 m.
Kids Spray Arena
Za naše najmlađe posjetitelje pripremamo šareno dječje carstvo s interaktivnim vodenim prskalicama i igraonicom, na kojem će moći izazvati drugu djecu i roditelje na zabavno natjecanje. Površina Kids Spray Arene iznosi čak 350 m.
Family Pool
Family Pool se nalazi u blizini Kids Spray Arene, tako da će se roditelji moći opuštati u bazenu s inovativnom tehnologijom za hidromasažu i nadgledati djecu koja se igraju. Ovaj bazen je zbog prozirnog stakla nezaobilazan „photo point“, a njegova površina iznosi 200 m.
Space Combo
Spust niz naš najduži tobogan od čak 180 m omogućuje dinamičnu svemirsku avanturu u gumenjaku. Tematski vizualni efekti provesti će naše ovogodišnje posjetitelje kroz otvorene i zatvorene cijevi i svemirske brodove.
Pored atrakcija otvaramo i dva potpuno nova ugostiteljska objekta koji će svaki na svoj način nadopuniti postojeće ugostiteljske sadržaje te uvodimo i conveyor, lift za najveće gumenjake na atrakciji Family Rafting kako bi oslobodili korisnike nošenja istih na polaznu platformu.
Uz već uvedenu mogućnost kupnje ulaznica putem online trgovine ove godine uvodimo i mogućnost plaćanja prepaid narukvicom. Tako planiramo korisnicima olakšati kretanje i plaćanje u našim ugostiteljskim objektima. Moći će biti komotni i bezbrižni po pitanju svojih kreditnih kartica i gotovine koje će ih čekati na sigurnom u zaključanim ormarićima.
Vodeni park otvoren je od lipnja do rujna. Što radite tijekom ostatka godine?
Za vrijeme ostatka godine vrše se pripreme kako bi spremni dočekali sljedeću turističku sezonu. U to vrijeme vrši se kontrola i održavanje tobogana i brojnih atrakcija. Vrijeme izvan sezone također iskorištavamo za pripreme za edukaciju kadrova i izradu marketinških planova. Takvi poslovi uključuju redizajn web stranice, izradu novih vizuala, novih kataloga i brošura. Također, iskorištavamo vrijeme izvan sezone za dogovore s poslovnim partnerima, hotelijerskim kućama, turističkim agencijama, turističkim zajednicama, prijevoznicima-autobuserima i sličnim atrakcijama u Istri i šire, kao i za promociju na sajmovima na domaćem i inozemnom tržištu.
Tu je i aktivan rad putem društvenih mreža: Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest, Trip Advisor, Google Plus koji predstavljaju najbrži i najkvalitetniji pristup dosadašnjim i potencijalno novim korisnicima. Pored toga kontaktiramo dobavljače vodenih atrakcija, konzultiramo se s arhitektima, obilazimo specijalizirane sajmove opreme vodenih atrakcija te pratimo nove trendove rezultat čega su kvalitetno odabrane inovativne i nove atrakcije još neviđene na europskom tlu, a sve na zadovoljstvo naših korisnika.
Kojim atrakcijama se osobito ponosite?
Svakako su to najviši tobogan u Hrvatskoj visok čak 27 m i najveći bazen na Sredozemlju površine 2.500 m2. No tu su i tri nova vrlo zanimljiva tobogana, koje su posljednja riječ tehnologije kojima je aquapark Istralandia iznenadio ljubitelje vodenih atrakcija već u drugoj sezoni djelovanja 2015. godine.
Radi se o toboganu „Space Rocket” dužine 87 metara gdje se s tornja visine 20 m jednostavno otvara tlo pod nogama u „svemirskoj kapsuli“ i ponire u dubinu, a korisnika gosti u aquaparku zbog prozirnosti tobogana vide kroz cijelo vrijeme poniranja.
Druga dva tobogana su prva takve vrste u Europi a ističu se zbog novih audio i vizualnih efekata koji još nisu viđeni i u aquaparku Istralandia i prvi put su baš kod nas predstavljeni na europskom kontinentu. Zvučnih imena „Sea Hole“ dužine 81 i „Bunga Hole“ dužine 127 m novi tobogani s audio i vizualnim efektima sigurno zadovoljavaju i najprobranije ljubitelje adrenalinskih atrakcija i vodenih užitaka.
Jeste li Vi isprobali vodene atrakcije Istralandie? Koja je Vama osobno najdraža?
Multipista sa 6 staza dužine 70 metara obogaćuje adrenalinske užitke i emocije zbog kojih se vrijedi vratiti u Istralandiu. Najmlađim gostima i roditeljima omogućuje natjecanje uz igru i zajedništvo i to je ono na što smo najponosniji. Zato je to meni osobno najdraža atrakcija.
Ne sumnjamo da imate pregršt zanimljivih anegdota koje dolaze gotovo prirodno uz takav posao. Da li biste mogli neku podijeliti s nama?
Anegdote su zaista brojne. U veselom i opuštenom okruženju i gosti su takvi pa se često smijemo zajedno s njima. Ne znam što bih posebno izdvojio. Možda to da u našu ambulantu često dolaze gosti koji su stali na ježa, a čije bodlje nisu mogli „zaraditi“ u aquaparku već na nekoj od obližnjih morskih plaža jer naravno u bazenima mi ježeva nemamo.
Kakve su mogućnosti za zaposlenje u aquaparku Istralandia?
Kadroviranje za sezonu započinjemo već krajem tekuće godine. Zaposlenje u Istralandia-i je izuzetno atraktivno budući da se radi u okruženju učenika i studenata u aquaparku prepunom kupača, djece, roditelja i korisnika starije dobi. Tu se sklapaju nova prijateljstva i ljubavi. Djelatnicima aquaparka omogućen je luksuzni smještaj, dva obroka dnevno i plaće koje su nešto više od onih u okruženju.
Kadrovski ured aquaparka Istralandia uvijek poziva zainteresirane za rad u dinamičnom i okruženju aquaparka da nam se jave na tel. 052866900 ili ispune upitnik na našoj web stranici www.istralandia.com.
Imate li savjet za mlade koji žele pokrenuti svoj posao u turizmu?
Najbitnije je vjerovati u sebe, u svoje ideje i da budu uporni do cilja. Naš primjer Vas uči da iako je proces nastajanja aquaparka Istralandia trajao 7 godina, da je trebalo vjerovati u nove sadržaje. Posebice, ako upravo oni nedostaju u ukupnoj ponudi turističke privrede Istre i čak i ako malo tko vjeruje u uspjeh projekta.
Pozitivna iskustva iz okruženja i postojećih projekta uvijek je dobro uzeti u obzir, ali uvijek je dobrodošla inventivnost i nove ideje jer svaki je projekt poseban i jedinstven i tako ga treba shvatiti i prilagoditi našem okruženju i zahtjevima našeg tržišta.