On je stručnjak za YouTube, digitalni entuzijast i voditelj projekta JoomBoos, najveće mreže YouTube kanala koja okuplja najpoznatije youtubere regije. Projekt je osvojio mnoga priznanja, među kojima i prestižnu nagradu INMA Global Media Awardsa. Kako je sve to postigao i što je zapravo JoomBoos, ispričao nam je Matej Lončarić.
Pozdrav Matej! Za početak, hoćeš li nam reći par riječi o sebi?
Pozdrav! Ja sam Matej Lončarić, imam trideset i jednu godinu, izvršni sam urednik i voditelj video odjela 24sata. Također, voditelj sam projekta JoomBoos.
Kada i kako si započeo svoj poslovni put?
Svoj poslovni put započeo sam sa sedamnaest godina. Dobio sam svoju prvu naslovnicu u jednom magazinu s paparazzo fotkom koju sam uslikao, te tako ušao u svijet medija. Nakon toga je uslijedila Nova TV na kojoj sam proveo sljedećih deset godina i radio kao glavni urednik Dnevnik.hr-a. Prije četiri godine prešao sam u 24sata gdje radim i dan danas.
Kako je nastao projekt JoomBoos i čime se ti i tvoj tim najviše ponosite?
Ideju za JoomBoos predstavio sam na natječaju Styria inkubatora. Imali smo težak zadatak da televiziju transformiramo u digitalni video i ja sam predložio mrežu YouTube kanala. U to vrijeme imao sam samo dvoje ljudi u timu, trebao sam budžet i zaposlenike, a u svemu tome mi je pomogao upravo inkubator. Krenuli smo s produkcijom videa. Nakon tri mjeseca mukotrpnog rada, uprava je odobrila projekt, a mi smo opravdali povjerenje. Ove godine slavimo 3. obljetnicu i pola milijuna subscribera. Prošle godine u New Yorku proglašeni smo najinovativnijim medijskim projektom na svijetu, što je ono čime se najviše ponosimo. Također, osvojili smo dvanaest nagrada s ostalim projektima i originalnim sadržajima, čime smo si osigurali titulu najjačeg medijskog brenda Z generacije na ovom području.
Da li je mladoj osobi poput tebe bilo teško probiti se u svijetu medija?
Bilo je jako teško, bavio sam se novim digitalnim proizvodima koje ljudi oko mene nisu razumjeli. Postojale su dvije opcije: prihvatiti da me ne razumiju ili pronaći publiku koja je željna novih sadržaja. Imao sam sreće jer se taman tada otvorila poslovna prilika unutar 24sata, a ja sam bio dovoljno zreo da je prepoznam i iskoristim. Cijeloj situaciji pogodovali su moje višegodišnje iskustvo na televiziji i velika želja da se time bavim.
Zašto baš JoomBoos?
Kada je projekt odobren, morali smo mu dati ime i odrediti mu konkretan sadržaj. Nismo se mogli odlučiti između zabave, humora, entertainmenta, beautyja, pa smo uzeli sve i zaključili da smo u džumbusu. Naš mali JoomBoos, nešto bez pravila čemu želimo dati smisao, naći mu mjesto u medijskoj sceni.
Kako zamišljaš JoomBoos u budućnosti?
Ja uvijek kažem da smo tek na početku, na deset posto onoga što želimo biti. Moja ideja je da postanemo regionalni Netflix, da imamo što više originalnih video sadržaja, da budemo prepoznatljivi po tome što radimo. Želimo omogućiti još većem broju video kreatora da od toga živi, pružiti im priliku da budu kreativni, podržati ih u tome. Planiramo četiri nova projekta od kojih prvi live kviz na YouTubeu ikada.
JoomBoos slavi svoj treći rođendan. Odlučili ste nagraditi vaše pratitelje rođendanskom proslavom pod imenom Totalni Joomboos. Što ih sve tamo očekuje?
Dvadeset i prvog listopada Hrvatska postaje središte europske youtuberske scene. U Arenu Zagreb dolazi preko pedeset youtubera čiji ukupni broj subscribera prelazi pet milijuna. Dolaze najjači YouTuberi iz Hrvatske, Srbije, Bosne, Makedonije i Slovenije. Kako bismo se zahvalili svim vjernim pratiteljima, dovodimo i najpoznatijeg youtubera na svijetu, KSI-a, jer želimo svima reći „Ovo je dar za vas, ajmo ovu industriju učiniti još boljom“.
Okružen si influencerima, pomažeš im u stvaranju njihove karijere. Jesi li se ikada time bavio?
U početku sam znao biti u videima ali zbog obujma posla odlučio sam da mi je draže biti iza kamere. Tu se najbolje osjećam i najkorisniji sam. Moje vrijeme influencera je prošlo.
Influenceri su sve popularniji, puno ljudi želi se baviti time. Smatraš li da je sve veći broj influencera dobar ili loš pokazatelj? Hoće li se u budućnosti smanjiti interes prema tom poslu?
Zapravo je konkurencija jako dobra stvar, u jednom trenutku isprofilirat će se najbolji, oni koji to žive, dok će oni koji žele samo brzu zaradu shvatiti da to nije za njih. Broj followera nije jedini pokazatelj kvalitete influencera, netko može s tristo followera imati veći utjecaj od nekoga s tri tisuće. Influence nije lajk, influence je više od toga.
Vratimo se malo na tebe, da li ti je i privatni život JoomBoos?
Privatni život mi je JoomBastičan. Ali džumbus je jedno savršeno mjesto gdje možeš naučiti puno o sebi i tome kako se prilagoditi novim situacijama. Puno radim, nikada mi nije dosadno, svaki dan se dešava nešto novo. Posao je veliki dio mog privatnog života, ali mi s druge strane omogućava da putujem, što mi je oduvijek bila želja. Naravno, ima dana kada isključim mobitel, posvetim se sebi i odmaram.
Koji su ti planovi za budućnost? Namjeravaš li napustiti JoomBoos?
Zanimaju me medijska industrija i inovativni digitalni projekti, time se namjeravam baviti. Uz JoomBoos ove godine mentorirat ću dva nova projekta na razini kompanije. Oni imaju svoje voditelje dok ih ja usmjeravam, tako da idem više prema smjeru menadžiranja i stvaranja strategija. JoomBoos ću svakako napustiti jednog dana no on će biti tu sa mnom i bez mene jer on je tu zbog gledatelja.
Stručnjak si za digitalni marketing, koje bi nove trendove izdvojio?
Jedan od glavnih trendova je native oglašavanje, gdje je oglasni sadržaj dio medijskog sadržaja (članka, videa…). Jako su popularne nove platforme poput YouTubea, Instagrama, Snapchata. Snapchat nije mrtav iako su ga se mnogi odrekli, haha.
Koji bi savjet dao onima koji se bavi digitalnim marketingom?
Budite pažljivi prema svojoj publici, nađite način kako steći njihovo povjerenje i potrudite se zadržati ga. Precizno odredite vaše ciljeve, ciljanu skupinu. Budite aktualni, brzi, pratite trendove. Neka vaši sadržaji budu zanimljivi i inovativni.
Za kraj, što bi savjetovao mladima, koji je ključ za uspjeh?
Budite uporni i ne odustajte od svojih snova. Čekajte priliku makar u međuvremenu imali najdosadniji posao na svijetu. Doći će dan kada ćete osjetiti da je to taj posao kojemu se želite posvetiti.