4 min čitanja

Nedavno smo posjetili butique hotel San Rocco i iskoristili priliku za razgovor s Ritom Fernetich. Njezina obitelj 2003. godine uhvatila se ozbiljnog izazova i od ruševine su napravili pravi komadić raja u Istri.

Svojim gostima nude izvorni doživljaj istarske ljepote, a restoran njihovog hotela preporučuje i prestižni Michelinov vodič. Zavirite u naš razgovor i provjerite zašto.

 

Tko stoji iza butique hotela San Rocco?

Iza San Rocca stoji mala obiteljska firma osnovana 1989. godine. Prvi poduzetnički pothvati bili su nam maloprodaja mješovite robe i mali bar u Brtonigli, a zatim smo pokrenuli hotel. Na hotelu San Rocco počeli smo raditi 2003. godine, kad smo od susjeda kupili ruševine stare kuće uz našu obiteljsku kuću. U to vrijeme namjera nam nije bila izgraditi hotel, nego od ruševina napraviti dom našoj familiji i djeci. Međutim, u ono vrijeme poticala se gradnja hotela i krediti za obnavljanje starih kuća bili su povoljni, što nam je bio poticaj za izgradnju hotela.

U početku smo razmišljali o pansionu, nečem skromnom, niti blizu ovome što je San Rocco danas. Putem smo se susretali s mnogim kritikama, čak i stručnjaci su bili jako skeptični prema našem projektu. Ali evo nakon mnogo truda i rada možemo reći da smo uspjeli. Ne namjeravamo se obogatiti od danas do sutra, ovo ipak nije visokoprofitna djelatnost ali radimo lijep posao s lijepim gostima i zadovoljni smo.

Eksterijer San Rocco
Butique hotel San Rocco

Cijela obitelj vrijedno radi u hotelu, a evo kako to izgleda:

Svatko u obitelji zadužen je za svoj dio posla. Sin se bavi kuhinjom i restoranom. Kćerka je zadužena za marketing, prodaju i recepciju. Suprug je zadužen za marketing. Moj posao je pak, da se miješam u sve: nadgledanje i kontrola. I čekamo još jednog sina da odraste, da i njega zaposlimo. Mi smo jako puno zajedno i normalno je da nemamo ista mišljenja o svemu. Međutim, pokušavamo si izaći u susret i naći sredinu kako bi sve funkcioniralo.

Lijepo je kad cijela obitelj radi zajedno, ali baš zbog toga znamo se i posvađati. Kod nas je ovaj posao dio života i ne možemo baš odvajati privatno od poslovnog. Mi volimo što radimo, tako da i kući pričamo o hotelu i o turizmu. Ali to nije nešto najgore u životu.

Rita Fernetich
Rita Fernetich

San Rocco nudi izvorni doživljaj Istre svom gostu

Na obali prodaju sunce i more. Mi more nemamo i zato moramo biti drugačiji. Zato kad smo krenuli s izgradnjom hotela, ubrzo smo shvatili da moramo gostima ponuditi nešto više i nešto specifično. Premda je iskustvo pokazalo da naši gosti i ne idu puno na more. Smetaju im gužve na plaži i radije se okupaju u našem bazenu. Oni kruže Istrom, više ih zanima unutrašnjost. Naši gosti obilaze istarske agroturizme, restorane, idu na izlete i jako su zadovoljni. Onda smo i mi zadovoljni, jer takvi gosti se vraćaju.

Mišljenja smo da bi trebali privlačiti upravo takve goste, a ne orijentirati se na masovni turizam. Masovni turizam puni samo hotele i kampove, ali restorani, agroturizmi i ostali sadržaji su prazni. Naša sezona počinje otprilike oko Uskrsa. Predsezona i postsezona ovise nam o vremenu, ali otprilike oko Uskrsa počinju nam stizati turisti, pogotovo vikendom. Inače, otvoreni smo i zimi. Nismo puni kao u ljeti, ali imamo zimi goste.

Od „što je Brtonigla?“ do elitnog turizma u Brtonigli

Gosti koji danas dođu u Brtoniglu dive se i očarani su seoskom idilom, našim restoranima i vilama. Šetaju našim farmama, upoznaju se s našim vinarima i jedva čekaju da se vrate. Međutim, unazad petnaestak godina, Brtonigla je bila „selendra par excellence“. Mještani su se postupno okrenuli iznajmljivanju, izgradnji kvalitetnih smještajnih objekata, nuđenju izvornih domaćih proizvoda i sada je to jedna jako lijepa zaokružena priča.

Interijer San Rocco
Butique hotel San Rocco

Recept za uspjeh je konstantno ulaganje

Svake zime ulažemo u poboljšanje ponude. To je naš recept za uspjeh: stalno održavanje, ulaganje i poboljšanje ponude. Gostima je drago kad vide da smo napravili nešto novo. Ove godine uvodimo vanjsku kuhinju u kojoj ćemo organizirati kulinarski show za naše goste. Kuhinja se nalazi uz terasu na kojoj gosti objeduju, pa je vrlo prikladno za pripremu i serviranje. Gosti će uz našeg kuhara ići u nabavu namirnica za kuhanje. Uz njegovo mentorstvo, pripremat će jela koja će kasnije poslužiti svojim najmilijima.

Naši gosti vole malo drugačije doživjeti Istru i mi se trudimo to im omogućiti.

San Rocco

Kako izgleda budućnost u turizmu?

Gost koji dođe u hotel u Lloret de Mar zapravo ne zna je li on u Španjolskoj ili Turskoj. Nećemo biti zanimljivi ako nam takve destinacije budu uzor. Sada je trenutak da se postave vizija i misija za naš turizam i da se one slijede. Hrvatska je mala i jako lijepa i zato moramo paziti što radimo: očuvati izvornost i privlačiti turiste koji to traže. Privlačenje stranog kapitala velikih kompanija je primamljivo, ali moramo razmisliti što to znači za našu destinaciju i kakav profil gostiju hotelski resorti i veliki kampovi privlače. Najmanje ćeš dobiti od gosta kojeg zatvoriš i koji cijeli svoj odmor provede na bazenu ili hotelskoj plaži. S druge strane, naši gosti upoznaju našu kulturu i tradiciju, upoznaju susjede, dive se našim ribarima i tradicionalnoj kuhinji. Takvi gosti jedva čekaju da se vrate i dolaze tijekom cijele godine, a ne samo za vrijeme sezone. Mišljenja smo da Hrvatska treba upravo takve goste, a njih će dovesti mali iznajmljivači, agroturizmi i oni koji nude kvalitetu, a ne kvantitetu. Zaključak je da ono što radimo sada značajno je za to kako će Hrvatski turizam izgledati za 10 i više godina i kako će od njega naša djeca i unuci živjeti. Zato svi koji žele započeti neki projekt u turizmu, naš savjet im je da razmišljaju dugoročno.