5 min čitanja

Intervju: Tibor Kezelj i Matija Prprović, voditelji Riteh Reacing Team-a

Naša članica Ivana Rupčić odlučila je napraviti intervju sa voditeljima Riteh Racing Team-a kako bi pokazala javnosti rad mladih i prosperitetnih studenata koji uz puno volje i truda iz godine u godinu gradile svoj uspjeh. U nastavku intervjua otkrite koja je njihova formula za uspjeh…


Oni imaju formulu za uspjeh!

Predstavite ukratko svoj tim i čime se bavite.

Ponajprije pozdravljamo sve čitatelje ovog članka, mi smo Riteh Racing Team, najvrijedniji studentski projekt Sveučilišta u Rijeci i jedan od najvećih studentskih projekata u Hrvatskoj (ako ne i najveći). Trenutno je u timu aktivno oko 40 ljudi podijeljenih u podtimove Areodinamika, Kompozij, Motor i pogon, Šasija, Ovjes, Marketing i financije, Ergonomija, Elektronika. Jedna od prednosti projekta je ta da svi studenti Sveučilišta u Rijeci mogu naći nešto interesantno u njemu, pokazatelj čega je činjenica da u timu trenutno imamo studente sa Tehničkog, Ekonomskog i Pomorskog fakulteta. Naše nastojanje je iskoristiti teorijsko znanje stečeno na fakultetu prenijeti u praktično znanje koje se manifestira izradom bolida.
Da bi shvatili zašto mi radimo taj bolid i koja je svrha našeg postojanja, prvo je potrebno reći nešto o natjecanju u kojem se natječemo. Natjecanje se zove Formula Student i ono je najveće, najpopularnije studentsko auto-moto natjecanje na svijetu. Trenutno je aktivno oko 400 timova iz svih krajeva Zemaljske kugle. Samo natjecanje je jedan ‘melting pot’ na kojem studenti razmjenjuju ideje, iskustva te imaju komunikaciju iz prve ruke s ljudima sa samog vrha auto-moto industrije. Primjer toga je veliki broj utjecajnih lica koja konstantno posjećuju natjecanja, Ross Brawn, Fernando Alonsno, Paddy Lowe su samo neki od njih. Sama natjecanja se održavaju između ostalog  i na svjetski poznatim F1 stazama kao što su Hockenheimring te Silverstone.

Riteh Reacing Team-u je ovo 10 godina postojanja te je do sada izbacio na tržište rada više od 100 visokokvalificiranih ljudi.

Koji je cilj projekta?

Cilj projekta je oduševiti mlade te ih ohrabriti da postanu inženjeri. Smisao je izazvati studente da osmisle, konstruiraju, izrade, ekonomiziraju, prezentiraju i natječu se kao tim sa prototipom trkaćeg bolida u seriji statičkih i dinamičkih kategorija. Oblik natjecanja je takav da omogućuje studentima idealnu priliku za demonstraciju i poboljšanje vlastitih mogućnosti izrade kompleksnog  i integriranog proizvoda u zahtjevnoj okolini automoto natjecanja.

FOTO: Rajko Milašinović

Recite nam nešto o vašim početcima, kako ste uopće došli na ideju da izradite bolid?

Naš početak se desio prije 10 godina, točnije pred kraj 2007. godine kada je tadašnja studentica Jelena Opačar bila na razmjeni u Grazu te tamo vidjela taj projekt. Po njezinom povratku u Rijeku i suradnji s istomišljenicima i Tehničkim fakultetom naša priča počinje.

Tko vam je najveća podrška?

Naša najveća podrška su Tehnički fakultet u Rijeci, Sveučilišni Zbor u Rijeci, firme kao što su AVL, Elcon, TTO Termotehnic, Rimac Automobili te još 50 firma koje su uvidjele naš značaj te ulaganjem u nas omogućile nesmetani rad tima kroz sve ove godine.

FOTO: Rajko Milašinović

Jeste li ikada došli u dilemu da odustanete?

Tibor Kezelj: Nisam, međutim bilo je teških trenutaka koji su se činili bezizlazni i nemogući , ali na kraju se uvijek nađe neki zajednički jezik, neka ideja zbog koje na kraju sve ispadne dobro i to je razlog zbog kojega su moja motivacija i entuzijazam uvijek na visokoj razini. Atmosfera u timu je zdrava uvijek te vuče naprijed.
Matija Prprović: Naravno da postoje trenutci kada bih najradije sve ostavio, digao ruke od svega i otišao iz garaže na duže vrijeme, ali onda stanem par koraka unatrag(doslovno), pogledam što smo do sada postigli i zamislim moguće realne rezultate (vrh na natjecanju) i prođu problemi, trenutno je to još lakše, samo pogledam na zadnji bolid koji smo konstruirali  i najednom dođe motivacija za izradu još 2 iduća.

Što vas inspirira za daljnji rad na bolidu?

Inspirira nas naša ambicija, naša želja da pokažemo našim konkurentima iz Europe da Hrvatska ima što za pokazati i da možemo biti konkurentni.

Tibor Kezelj i Matija Prprović, voditelji Riteh Reacing Team-a

FOTO: Rajko Milašinović

Svake sezone idete na natjecanja. Imate li kakve anegdote sa natjecanja?

Matija Prprović: najveće anegdote se događaju prije samog natjecanja kad provodimo više od 15 h dnevno u garaži, nekad znamo provesti po 3 dana u garaži bez spavanja. Tako sam nakon rada u garaži bez odmora nekih 40-ak sati otišao u stan odspavati nekoliko sati, ali kako to biva po Murphyu, krucijalni dio usisa motora je puknuo, što je trebalo odmah popraviti i pokrpati. Kolege su došle po mene u stan jer nisam čuo ni pozive ni ništa, odveli me do garaže nakon samo sat i pol odmora gdje sam nastavio raditi cijeli slijedeći dan jer je natjecanje bilo za samo nekoliko dana. Ovakav pravi umor su uhvatile i kamere na natjecanju, gdje se ne bira gdje i kako se spava, samo se sklope i odmore oči.
Tibor Kezelj: Natjecanje je uvijek puno događaja, od samih disciplina do popratnih aktivnosti, teško je izdvojiti samo jednu anegdotu pa ću radije nešto reći o mojim dojmovima sa natjecanja. Meni osobno je naše zadnje natjecanje bilo prvo te sam tek tada uvidio poantu projekta. Uvijek je jedno kad vam ljudi nešto govore, a kad to doživite onda tek shvatite o čemu se tu zapravo radi. Svi smo na natjecanju konkurenti, ali kad se bilo kome desi nešto neočekivano, svi mu pohrle u pomoću, nebitno o trošku ili utrošenom vremenu. Važno je ostvariti dobar rezultat ali još je važnije biti susretljiv, jer svi znamo koliko truda i volje uložimo u te bolide i užasan je osjećaj kad se nekome nešto pokvari. Sama zajednica je uvijek spremna pomoći i vjerujem da sva poznanstva koja sam skupio mogu biti samo nit vodilja za budućnost i  uspješan nastavak nakon fakulteta.

Koliko je vremenski zahtjevan projekt?

Ako se pita Matiju i mene( i sve ostale starije članove) koji smo svaki dan u garaži po 5 sati onda mnogo, za nove članove barem 1 sat dnevno. Po ljeti, mjesec dana prije samog natjecanja je u garaži bolid spremalo petero starijih članova, i svaki je od njih utrošio barem po 450 h mjesečno, što znači da smo u svaki dan u garaži proveli  po 15 h.

Koliko članova imate u timu?

40 + suradnci (dizajner, savjetnici, mentor, fotograf, itd…)

FOTO: Rajko Milašinović

Da li je po vašem mišljenju moguće s jedne strane ostvariti određeni uspjeh sa vašim projektom, a s druge strane ispunjavati sve fakultetske obaveze na vrijeme?

Uvijek je tanka granica između toga, pogotovo u vrijeme ispitnih rokova, ali ovo je ono što volimo, za što se trudimo i nikad nam nije problem odvojiti svoje slobodno vrijeme da se ispune obveze u timu.

Koji su vam planovi za budućnost?

Naši planovi se uvijek vežu na traženje novih članova i nadogradnja na bolidu, tj. izradi novog bolida. Naravno jedan od glavnih planova za ovu sezonu je plasirati se na sam vrh  na nadolazećem natjecanju u Italiji, što je, uzevši u obzir da svaki tjedan provodimo testiranja bolida, vrlo moguće.

Tibor Kezelj i Matija Prprović, voditelji Riteh Reacing Team-a

FOTO: Rajko Milašinović

Imate neki savjet za kolege koji se još nisu okušali u timskim projektima?

Okušajte se! To je najbolji način za razviti krucijalne osobine koje su prijeko potrebne za zaposlenje.

Što je vaš uspjeh?

Uspjeh je kad sve na bolidu radi, kada je garaža čista, kada sve discipline na natjecanju završimo sa zadovoljavajućim rezultatom, i kad smo svi zadovoljni jer ono što radimo ima neki utjecaj na naše živote.  Najveći je uspjeh  i gušt vidjeti bolid kako juri po stazi na natjecanju i pritom naravno ostvaruje zavidne rezultate.

FOTO: Rajko Milašinović

Zaključna riječ?

Tibor Kezelj: Teško je u pisanom obliku prenijeti sam obujam projekta i njegovu kompleksnost. Upravo zato pozivam sve da nas prate na društvenim mrežama te da nas dođu pogledati uživo na nekom od brojnih evenata na kojim sudjelujemo.