Kontroverzna afera iskorištavanja privatnih podataka Facebook korisnika u marketinške svrhe političkih izbora u SAD-u i Brexit-a, nanijela je Facebooku do sad najveći udarac koji se manifestira ogromnim padom vrijednosti ove kompanije i milijunima ugašenih Facebook profila.
Osim toga, tu su i optužbe vlasti za manipulaciju privatnim informacijama i umiješanost u političke izbore. Facebook odgovara izmjenama postavka privatnosti korisničkih profila, a mi donosimo kratak rezime najvećih promjena koje su do sad učinili kako se Facebook ne bi suočio s ovakvim nepovjerenjem javnosti i optužbama vlasti ponovno.
Autentifikacija računa oglašivača
Oglašivači koji plasiraju političke kampanje i slične teme, morati će verificirati svoj račun. Kampanje koje plasiraju morati će biti jednake za sve korisnike, i Facebooku će se morati odobrit pristup podacima o tome tko financira ovakve marketinške napore. Dosadašnje iskustvo pokazalo je da organizacije koriste mreže lažnih računa kako bi utjecale na Facebook korisnike. Mnogi takvi lažni računi do sada su već uklonjeni.
Autentifikacija content menadžera velikih stranica
Kako bi se iskorijenilo širenje dezinformacija i upravljanje stranicama putem lažnih profila, stranice koje prati veliki broj korisnika morati će verificirati račune osoba koje njima upravljaju.
Pojednostavljivanje postavka privatnosti
Kako bi korisnici lakše upravljali ovim postavkama, one su dodatno pojašnjene i pojednostavljene. Novost je i upravljanje aplikacijama koje se više ne koriste. Prije je bilo moguće ukloniti jednu po jednu, što je obeshrabrilo mnoge da „počiste svoj portfolio“. Facebook je pojednostavio taj proces dodavši mogućnost višestrukog odabira aplikacija koje se žele obrisati s profila.
Provjerite da li su vaši podatci korišteni u kampanjama Cambridge Analitice
Facebook je započeo obavještavati svojih 87 milijuna korisnika o tome da Cambridge Analitica ima pristup njihovim podacima. Za one koji nisu još dobili obavijest, a sumnjaju da se to odnosi na njih, Facebook je omogućio da to provjere sami. Facebookov odjel za pomoć nudi mogućnost takve provjere ovdje.
Sudeći po najavama koje Facebook plasira svim mogućim kanalima, još mnoge promjene tek slijede.