7 min čitanja

Morena Milevoj je marketing i PR stručnjakinja. Osnivačica je projekta Brendaonica te vlasnica fashion i lifestyle bloga My Fashion & other stuff. Za sebe kaže da je radoholičar i da uvijek maksimalno nastoji doprinijeti projektu na kojemu je angažirana, te da joj se stoga čini da ima više od 20 godina radnog iskustva. Trenutno radi kao voditeljica marketinga i odnosa s javnošću nagrađivanog turističkog projekta u Istri.

Početak karijere

Morena je dugogodišnje iskustvo u marketingu i komunikacijama stekla u raznim turističkim kompanijama. Kaže kako nikada nije mislila da će jednog dana pričati o svojim početcima „jer se sve događalo spontano i bez previše planiranja“. S 26 godina postala je glasnogovornica Nacionalnog parka Brijuni. Objašnjava kako je zapravo mnogo straha i osjećaja nesigurnosti obilježilo njezino iskustvo na mjestu glasnogovornice.


“Svi vam govore da vi to možete, a vi sami ne vjerujete u to. Tek, puno godina kasnije sam shvatila da sam svoj prvi ozbiljni posao radila možda bolje od nekih drugih poslova kasnije jer sam se vodila intuicijom, a ne predznanjem.”
Izvor: Morena Milevoj

 

Osjećaj za PR je imala u sebi kako kaže, jer je voljela turizam, pričala strane jezike, obožavala fotografiju te lijepe vizuale. Voljela je  komunicirati s ljudima različitih govornih područja, a uza sve to je bila vrijedna i uporna. Na kraju dana, nema rezultata bez marljivog rada i dosljednosti priča Morena. Rad u konzalting tvrtki u Barceloni bio je možda prekretnica u njezinom životu jer tamo shvaća da se želi okušati u strateškom marketingu i komunikacijama.


“Imala sam priliku živjeti u dosta različitih gradova (Trst, Barcelona, London, Zagreb) tijekom svojeg života i mislim da me to dosta oblikovalo te usmjerilo i u osobnom i u profesionalnom smislu.”
Izvor: Morena Milevoj

Brendaonica

Brendaonica je interaktivna radionica koja podučava kako brendirati sebe ili svoj proizvod na društvenim mrežama. Sve je krenulo 2016. godine.  „U jednom sam trenutku shvatila da ima jako puno pojedinaca kojima treba znanje iz marketinga na društvenim mrežama koje im ja mogu dati“ govori Morena. Brendaonica je stoga namijenjena svima kojima je potrebno pozicioniranje na društvenim mrežama s ciljem prodaje neke usluge ili proizvoda, ali i studentima, freelancerima, nezaposlenim osobama koji traže izlaz iz svoje situacije te blogerima i influencerima koji već imaju iskustvo brendiranja na društvenim mrežama.

“Primarni target su mikro i mali poduzetnici kojih je oko 500 sudjelovalo na radionicama u ovih 3 godine, na što sam jako ponosna.”

Važnu ulogu u samim početcima Brendaonice imali su Simon Puja iz kreativnog studia Illeconcept koji je osmislio vizualni identitet projekta te Tomislav Pancirov, digitalni nomad i lifestyle poduzetnik s kojim predaje na radionicama, objašnjava Morena. Gledajući vizualni identitet Brendaonice zaključuje se kako je on zaista jedinstven i specifičan. Morena prepričava kako ona u velikoj mjeri cijeni dizajn i vizualnu komunikaciju te upravo njih smatra neophodnim za uspjeh nekog brenda. Njezina je ideja bila da Brendaonica bude interaktivna i zabavna. Da se svi osjećaju opušteno te da se ne boje postavljati pitanja. „Htjela sam da to bude igraonica na kojoj će pojedinci naučiti kako upakirati proizvod ili uslugu, a zbog toga su tu bomboni. Svaki sa svojim drugačijim pakiranjem i celofanom“, priča Morena.

Izvor: https://www.instagram.com/brendaonica/

“Svi mi imamo mogućnost istaknuti se u masi nekim svojim specifičnim vještinama, karakteristikama, talentima i znanjem. Samo taj dio trebamo pretočiti u zanimljiv dizajn i komunikaciju na društvenim mrežama.”

 

Razvoj Brendaonice

Sluteći i priželjkujući ili ne, klasična Brendaonica napredovala je prvo do Brendaonice PLUS, a zatim i do Brendaonice online. Morena kaže kako uvijek nastoje osluškivati polaznike te ono što njih najviše zanima i što im je potrebno. Stoga su osmislili napredniju verziju od Brendaonice Classic koja bi zadovoljila potrebe onih motiviranijih polaznika te je tako nastala Brendaonica PLUS.

Radionice su dobar alat za one koji su spremni sami učiti i istraživati. Morena priča kako su joj online radionice jako drage, te kako su imali prilike raditi s polaznicima iz Norveške i Austrije. I sve to dok je ona bila u Puli, a Tomislav u Zagrebu. „Online princip je isto malo drugačiji, zahtijeva drugačije pripreme. No, vjerujem da je to budućnost ako govorimo o malo širem tržištu, a ne samo onom u Hrvatskoj“ misli Morena.

Također, od nedavno na tržištu postoji i Brendaonica Content MIX, a čiji je naglasak na kreiranju sadržaja u svrhu brendiranja na društvenim mrežama.


“Trudimo se našim polaznicima pružiti rješenje te odgovor na svako pitanje, prilagođavajući se različitim nivoima znanja polaznika, a za to je potrebno jako puno pripreme i promišljanja s naše strane kad kreiramo sadržaj za radionice.”
Izvor: Morena Milevoj

Brendiranje na društvenim mrežama

Koliko je važno brendirati svoj proizvod ili uslugu na društvenim mrežama? Morena odgovara kako je vidljivost na društvenim mrežama danas nužna za uspjeh svakog proizvoda ili usluge, ali i nužnost digitalnog dizajna koji je namijenjen digitalnim kanalima te poštivanje pravila koje nalaže svaka društvena mreža. „Vrlo je bitno da svoju poruku komuniciramo kroz vizualni kontekst, fotografije i video, a za sve je to potrebno puno znanja i vremena“ priča Morena.

Kada su društvene mreže i marketing na istima u pitanju, zanimalo me na koliko je zapravo društvenih mreža moguće biti prisutan, a da naš sadržaj i marketing proizvoda ili usluge koje nudimo bude kvalitetan. Morena objašnjava kako oni na Brendaonicama savjetuju svoje polaznike da odaberu one društvene mreže na kojima se nalazi njihova ciljana skupina te da svoju komunikaciju usmjere upravo na te platforme i komunikaciju s pratiteljima. Također, postoji veliki broj uspješnih brendova koji su prisutni na samo jednoj platformi i ona za njih funkcionira odlično.


“Nemate ništa od toga ako imate otvoren Instagram profil kojega ne koristite maksimalno koristeći sve njegove mogućnosti komunikacije kroz feed, Stories i IGTV, kao i da imate blog u kojeg ste uložili, a na kojemu objavljujete jednom u 6 mjeseci.”
Izvor: https://www.instagram.com/brendaonica/

Klasične metode oglasašavanja vs. društvene mreže

Brošura, vizitka ili letak postoje i dalje, no, koliko su poželjne ili uspješne u promociji u današnje vrijeme? Morena priča kako zapravo sve ovisi o proizvodu ili usluzi koju nudimo. „Primjerice, što se Brendaonice tiče, ona je isključivo komunicirana putem digitalnih kanala te se dosad nisu koristili klasični letci ili plakati za potrebe promocije i prodaje“ odgovara.

Komunikacija na društvenim mrežama

Brendiranje proizvoda na društvenim mrežama nam ide sjajno. Prodaja usluge ili proizvoda koje nudimo je uspješna. Posao nam sve više raste. A komunikacija na društvenim mrežama? Koliko je važna? Je li potrebna? Trebamo li odgovoriti na svaki komentar, na baš svaku poruku? Morena objašnjava kako je upravo specifičnost društvenih mreža dvosmjerna komunikacija s našim korisnicima te bi trebalo koristiti svaku priliku da korisnike potaknemo na komunikaciju. To se postiže postavljanjem pitanja, anketama ili zabavnim sadržajem.

Uspješni smo u brendiranju na društvenim mrežama te u komunikaciji s korisnicima. Objavljujemo sadržaje, no jesu li oni kvalitetni? Ono što me zanimalo, a vjerojatno i mnoge od vas je, koliko često je potrebno objavljivati sadržaj, a da ostanemo ili postanemo vidljivi na društvenim mrežama? Je li bitna kvaliteta ili kvantiteta sadržaja. Morena ima odgovor za sve nas. „Ja sam uvijek za kvalitetu u odnosu na kvantitetu i to dosta primjenjujem na svim kanalima na kojima komuniciram sa svojim pratiteljima.“


“Ljudi vole istinske i prave emocije, povezat će se s vama i vjerovati vam ako osjete da ste cool te da osim što ste online celebrity da ste normalna osoba. Da ne prodajete tuđu priču, već svoju, autentičnu, kroz svoje vlastite stavove i razmišljanja.”

 

Sadržaj društvenih mreža

Činjenica jest da je svatko od nas prisutan barem na jednoj društvenoj mreži. Kažem jednoj, iako sumnjam da danas postoji osoba koja koristi samo jednu društvenu mrežu. U svrhu poslovanja i razvoja svojeg brenda na društvenim mrežama, pojedinci koriste nekoliko društvenih mreža ili blog te web stranicu. Koliko se objave sadržaja na društvenim mrežama razlikuju i trebaju li se uopće razlikovati, upitala sam Morenu, a ona odgovara: „Instagram je izrazito vizualna platforma te je odlična za promociju brendova koji se bave putovanjem, modom, dizajnom ili hranom. S druge strane, Facebook ima mogućnost osim tekstualnih objava, fotografija i videa, dijeljenje linkova s weba ili bloga te je stoga vrlo koristan za medije, ali ne samo za njih. Od osobite je važnosti gledati na različite društvene mreže kao na različite kanale komunikacije te poruku kroz tekstualni, vizualni i video sadržaj prilagoditi targetu.”

Izvor: https://www.instagram.com/brendaonica/

“Postoji veliki broj aplikacija koje nam pomažu poboljšati fotografije prije objavljivanja (primjerice Snapseed), a koristeći isti ili sličan filter te korištenje sličnih boja u našim fotografijama postići ćemo to da naš feed bude unificiran te prepoznatljiv.”

 

Uz sve gore navedeno, jedno pitanje je i dalje neizbježno. Što kada osoba nema iskustva o marketingu na društvenim mrežama? Kako da sebi na najjednostavniji, a učinkoviti način pomogne? Morena odgovara kako je potrebno outsourceati određene usluge, a da bi priča imala smisla. „Jer kako biste se kvalitetno brendirali na društvenim mrežama, trebali biste imati dobar osjećaj za vizuale. Konstantno osmišljavati nove tekstove (bez pravopisnih grešaka!), konstantno imati ideje za svježi content, a to nije uvijek jednostavno“ dodaje Morena.


“Mislim da je targetiranje tajna uspjeha oglašavanja na društvenim mrežama kao i personalizirana poruka prema specifičnoj ciljanoj skupini kojoj se obraćamo.”

 

Nakon svih ovih „poslovnih“, profesionalnih pitanja, tko je Morena Milevoj u slobodno vrijeme? Što je zanima? Što radi? Čime se bavi? Sama Morena odgovora kako voli ljeto i more, šetnje u prirodi te provoditi vrijeme s obitelji. No, da isto tako voli i velike gradove te se izgubiti u gomili. Shoppingirati do besvijesti (a tko ne voli?), tulumariti, otkrivati dobru hranu i lijep dizajn.

Izvor: https://www.instagram.com/brendaonica/

Upitavši je za  poruku za kraj, ona odgovara: #Keepgoing, a jedino to možemo i mi njoj poručiti.

A vi, ukoliko već ne pratite Morenu na društvenim mrežama, klik na linkove: https://www.instagram.com/morenamilevoj/ ili  https://www.instagram.com/brendaonica/.