Teško je riječima opisati početak druge sezone Startup akademije! Kombinacija novih ideja, učenja, networkinga i odlične atmosfere obilježila je prvi dan.
U prepunom Pučkom otvorenom učilištu, tako je jučer s Vodnjanom krenula turneja akademije u 8 gradova u Istarskoj županiji.
Osim odaziva, ugodno je iznenadio i broj ideja, pa su tako Vodnjanci razrađivali čak 7 ideja. Najviše ideja se odnosilo na područje inovacija i turizma, a neke od njih su uređaj za upravljanje prometnom signalizacijom, marketinška agencija, suvenirnica, outdoor aktivnosti za turiste…
Veliku pozornost privukao je novi gastro proizvod specifičan za Grad Vodnjan, kojeg su sudionici akademije imali priliku prvi isprobati. Sudeći po reakcijama OPGova i sudionika, ova inovacija Deniza Zembe mogla bi ubrzo ugledati svjetlo dana.
Nakon Vodnjana, Startup akademija dolazi u 7 gradova u Istarskoj županiji: Poreču, Rovinju, Puli, Buzetu, Umagu, Labinu i Bujama. Zbog velikog interesa, a ograničenog mjesta preporuka je da prijavu izvršite što ranije putem prijavnog obrasca na linku.
Originalni gastro proizvod rađa se u Vodnjanu
Na oduševljenje prisutnih na akademiji predstavljen je novi gastro-turistički proizvod, pralina s maslinovim uljem. Radi se o gastro proizvodu koji je specifičan za grad Vodnjan, sačinjen od namirnica lokalnih OPG-ova s naglaskom na maslinovom ulju po kojem je ovaj grad prepoznatljiv.
“Odlučili smo da čokolada bude najbolji “mediji” s kojim se mogu kombinirati specifičnosti Grada Vodnjana poznatog po odličnim proizvođačima maslinovog ulja, vina, pršuta i sira. Ideja je da pralina bude u originalnom pakiranju s Grbom Grada Vodnjana, a svaki OPGovac, suvenirinica i sl. bi je mogli prilagoditi sebi odnosno svom brendu. Išlo se u najsitnije detalje pa pralina vanjštinom izgleda kao grumen istarske crvenice, simbolične za ovaj grad, pa bi tako turisti sa sobom i simbolički nosili dio Vodnjana i Istre u svoje zemlje. Unutrašnjost praline biti će badem, koji će predstavljati jezgru zemlje, istaknula je Marina Prijatelj iz Croatian Choco Concepta.
Moris Ivančić, ispred Grada Vodnjana, pohvalio je okus i ideju pralina i rekao da uvijek daju podršku ovakvim inicijativama. Najavio je i nove projekte koje planiraju u području turizma i poljoprivrede, a odnose se na turistički vlakić i billboarde na ulazu u Grad.
Lokalni OPGovi nisu krili oduševljenje ovom inovacijom te su se složili da se radi o odličnoj inicijativi od koje svi mogu imati interesa. Mikela Buršić (Stancija Buršić), Silvano Puhar (Brist) i Izabela Vitasović (Teraboto) dali su svoje prijedloge i ideje oko oblikovanja i dizajna samog proizvoda, njegove promocije i brendiranja, dodatnih sadržaja koji bi bili uz sam proizvod te njegove primjene u praksi.
Praline će također biti predstavljene u Kulinarskom razvojnom centru “Amfiteatar” Deniza Zembe gdje će se kroz radionice naučiti kako se izrađuje sam proizvod. Uz to, važno je napomenuti kako se proizvod izrađuje ručno, bez upotrebe strojeva.
Potrebu oko kreiranja gastro proizvoda prepoznao je Amel Hadžipašić, dok je cjelokupna ideja i koncept praline s maslinovim uljem proistekla iz Kulinarskog razvojnog centra “Amfiteatar” na čelu s neumornim Denizom Zembom. Za konačan proizvod pobrinula se ekipa iz Croatian Choco Concepta na čelu s Marinom Prijatelj.
Prvog dana 4 radionice i razrada vlastitih ideja
Osim panela, radionice su održali Amel Hadžipašić, Ivan Sapundžić te odvjetnice Tiziana Paris i Sanja Ferković Cetina.
Amel Hadžipašić započeo je radionicu, govoreći o besplatnim marketinškim kanalima koji se mogu koristiti u promociji proizvoda, usluga, manifestacija i sl. Objasnio je korištenje Facebooka i Instagrama kao načina oglašavanja, web stranica, Adsa te je pojasnio važnosti influencer marketinga.
Ivan Sapundžić objasnio je kako razraditi ideje putem modernog alata poslovnog planiranja Business Model Canvasa. Također, pojasnio je kako osmisliti i uspješno prezentirati vlastitu ideju potencijalnim investitorima ili bankarima. U konačnici, održana je i radionica u kojoj su sudionici s vlastitom idejom izradili mini poslovan plan te prezentirali svoje ideje.
Pravnice Tiziana Paris i Sanja Ferković Cetina govorile su o pravnim oblicima poslovanja. Kroz primjere su objasnile na što treba paziti pri otvaranju vlastite tvrtke, koje su razlike trgovačkog društva i obrta, pojasnile su razliku između D.O.O-a i J.D.O.O-a, koji je uopće početni kapital za osnivanje vlastite tvrtke i mnoge druge korisne stvari.
Startup akademija se nastavlja
Drugo izdanje Startup akademije u Istri izazvalo je velik interes. Ukupan broj prijava premašio je već brojku od 150 sudionika. Nakon izdanja u Vodnjanu, slijedi nastavak u 7 gradova:
- Poreč (28.-30.10.); Rovinj (04.-06.11.), Pula (06.-08.11.), Buzet (12.-14.11.), Umag (19.-21.11.), Labin (26.-28.11.) i Buje (02.-04.12).
Prijava se izvršava ispunjavanjem prijavnog obrasca preko linka.
Startup akademija provodi se u suorganizaciji Start-Up udruge, Istarske razvojne agencije (IDA) te 7 gradova i općina u kojima se ista održava. Partneri projekta Startup akademija su Zagrebačka banka, HBOR, SAS knjigovodstvo, 360 Agency i Amfiteatar. Medijski pokrovitelji su TV Nova, Glas Istre, Radio Pula, eIstra.info i portal InspireMe.hr.