Na početku da budemo odmah jasni. Nisam modni stručnjak, niti imam aspiracije to postati 🙂 Modu pratim površno, pa se to uglavnom svodi na najvažnija događanja koja dolaze na naslovnice mainstream medija. Stoga će u ovom članku i biti više naglasak na marketinškom aspektu priče oko brenda Supreme.
Iako je većinu iz moje generacije Supreme fascinirao preko skate scene na kojoj je stekao legendarni status, moj je utjecaj došao iz današnjeg, mainstream hip-hopa.
Slavu je stekao u undergroundu, među buntovnim tinejdžerima, ali danas ga nose svi – mladi, stari, muškarci, žene, skejteri, trendseteri…
Kako su izgledali počeci ovog brenda? Na koji način je stekao planetarnu slavu? Da li je Kate Moss bila prekretnica na putu do modnog giganta. Postoji li bolji primjer suradnje brenda s influencerima?
Ovo je priča o brendu Supreme.
Počeci Supreme-a
Kad je Supreme prvi put otvorio svoja vrata u New Yorku malo je tko mogao pretpostaviti da će za 20-ak godina doći do razine modnog giganta.
Prva obična bijela pamučna majica s bijelim Supreme box logom na crvenoj pozadini u obliku pravokutnika nije dala naslutiti genijalnost brenda.
20 godina fast forward, upravo tu majicu (i sam brend) Kate Moss dovodi do neslućenih visina kroz kampanju Terryja Richardsona.
Inače, autor ovog brenda je James Jebbia, a naziv je dobio prema pjesmi „A love supreme“ Johna Coltrenea. Prva trgovina otvorena je 1994. u ulici Lafayette, u distriktu Soho na Manhattanu.
Skejterski brend
Iako je danas opće prihvaćen brend, u samim počecima bio je omiljen među skejterima. Kako u počecima nisi imali prevelike budžet za oglašavanje svoj put do publike pronašli su sa stickerima s kojima su lokalni skejteri oblijepili ulice New Yorka.
Vrlo brzo je brend među tom publikom stekao kultni status. Stvari su se brzo odvijale, pa su na tržište brzo došle jakne, legendarne hoodice te je ostvarena prva suradnja s Vansom.
Nevjerovatan hype oko brenda
U zadnjih par godina zbog hypea oko brenda zaljubljenicima Supremea sve je teže doći do omiljenog komada odjeće. Kolekcija se lansira dva puta godišnje, a proizvodi se izbacuju svaki četvrtak tijekom sezone.
Uvijek se radi o malim količinama, koju ovaj gigant rijetko ponovno izbacuje ili puni s novim zalihama. Kako gotovo da i nema više svojih trgovina (u SAD-u samo u New Yorku i Los Angelesu), do njihovih proizvoda dolazi se pretežito online putem.
Za svim što ovaj modni brend lansira na tržište vlada ogoromna pomama na tržištu. Najbolji primjer je Supreme cigla koja je bila rasprodana minutu nakon stavljanja u prodaju.
Zarada na preprodaji
Nakon što je donedavno slabo poznata marka skejterske opreme postala sedmi najpopularniji brend odjeće, obuće i modnih dodataka među generacijom Z (oni rođeni oko 2000. godine), s procijenjenom vrijednošću od milijarde dolara, otvorilo se novo tržište za preprodaju njihovih proizvoda zbog izrazito velike potražnje.
Pisali smo već o tome da fanovi preprodajom Supreme proizvoda na eBayu mogu da zarade i tisuću dolara mjesečno.
Na primjer, majica s likom Madonne na Supremu prodavala se za 48 dolara, a na eBayu je dosegla cijenu veću od 250 dolara.
Suradnja s influencerima
Malo je brendova, bilo u modnom svijetu ili drugim industrijama koji od Supremea imaju bolju suradnju s influencerima. Ako govorimo isključivo o modi, po mom skromnom mišljenju, ako zanemarimo davno „razvikane“ brendove (o.pa. Ralph Lauren, Tommy Hilfiger…), parirati im može još samo Balenciaga.
Prve suradnje Supremea vezale su se za lokalne skejtere i underground imena poput Wu-Tang Clana i Public Enemyija, što je bilo u skladu s buntovničkom orijentacijom ovog streetwear brenda. U zadnjih par godina kako su postali dio mainstreama isti su počele nositi pop zvijezde poput Justin Biebera, Chris Browna i Lady Gage.
Hip-hop i moda
Već dugo vremena postoji ljubav između repera i “visoke” mode. Začetnik je bio davne 1996. Tupac koji je nosio zlatno odjelo na Verscaevoj modnoj reviji u Milanu i tako otvorio modne piste onima iza njega. Danas je sasvim uobičajeno vidjeti rap zvijezde u prvim redovima modnih revija u New Yorku ili Londonu. Najveći utjecaj na modu godinama imaju Kanye West i ASAP Rocky, a u zadnje vrijeme se na tom području ističe Travis Scott.
Očito je da su brendovi prepoznali važnost hip-hopa kao trenutno najpopularnijeg žanra u svijetu, preko kojeg je izgleda najkraća veza s njihovim potrošačima.
Zanimljivo je vidjeti kako brendovi koji su bili najpopularniji u hip-hop svijetu 90-ih polako gube primat. Ono što su nekad bili Versace, Prada, Ralph Lauren, Hilfiger, danas polako preuzimaju brendovi poput Balmaina, Givenchya i Goyarda, koji čini se bolje razumiju influencer marketing.
Ako govorimo o Supremeu i hip-hopu, brend su kao svoj objeručke prihvatila imena poput Travis Scotta, Tayler the Creatora, Asap Rockyija…
Prisutni i u regiji
Na kraju kao zanimljivost vrijedi istaknuti da regija očito nije premala za Supreme. U trenutno najpopularnijem žanru među tinejdžerima trap hip hopu, brend je omiljen među zvijezdama ovog žanra poput Jale Brata i Bube Corellija.
Kako njihove pjesme imaju i preko 50 milijuna pregleda na YouTubeu čini se da ova modna marka i na našem mikropodručju zna svoj posao.
Koja je budućnost brenda
Kad dođete od razine da su vam promotori brenda lokalni skejteri, pa do trenutka kad vaše proizvode nose najveći trendseteri (o.pa. Rihanna, Lady Gaga, Drake, Kanye West, Kylie Jenner) znate da ste prošli poprilično dug put. Malo je koji brend to uspio, a da je istovremeno uspio zadržati kultni status na underground sceni.
Da li je brend vrijedan hypea? Koliko može potrajati još pomama za istim? Može li Supreme izbiti na sam tron modnog svijeta ili su došli do svog vrhunca?
Pomno ćemo pratiti kako će se priča oko Supremea dalje odvijati.