Manifestacijom Gradina znanja, okončan je još jedan “PAR poduzetnički kamp” koji tradicionalno organizira Visoka poslovna škola PAR. Ovogodišnja posebnost kampa je povezivanje s ljetnom školom SenZations zahvaljujući čemu su spojeni Business i IoT.
Po prvi puta u PAR-ovom poduzetničkom kampu sudjelovali su internacionalni timovi, te je cjelokupan program organiziran na engleskom jeziku.
Uoči samoga natjecanja imali smo prilike poslušati predavanja otvorena za javnost:
- Gemification – Snježana Šlabek i Emin Džanić, Culture for Innovation
- Smart city Solution – Marco Combetto, Trento Italy
- UScope – Sven Maričić, UNIPU
Na Trsatskoj gradini okupilo se 16 sudionika kampa koji su bili podijeljeni u četiri tima. Sudionici su bili redom iz Belgije, Japana, Poljske, Švedske, Njemačke i Hrvatske. Kroz trodnevni program kampa radili su na rješenjima nekih od problema s kojima se suočavaju građani Rijeke te ponudili svoje ideje i inovativna rješenja za njih.
PAR Business kamp činila su predavanja iz IoT-a , te radionice iz Design thinkinga pomoću kojih su sudionici došli do novih rješenja i ideja za postojeće probleme.
Tijekom trodnevnog programa poduzetničkog kampa, sudionici su dobili mentorstvo i stručnu podršku kroz predavanja, radionice i treninge:
IoT:
Ivana Podnar Žarko (FER),
Srđan Krčo (DunavNeta, Novi Sad)
Sebastien Ziegler (Mandat International)
Konrad Wrona (NCI Agency)
Design thinking : Katarina Pranjić i Tea Zavacki (Radilica Zagreb)
Pitch: Ante Toni Debelić (Grow City) i Dino Udović (VPŠ PAR)
Timovi su koristeći metodu design thinkinga osmislili nova rješenja za probleme s kojima se suočavaju građani Rijeke.
Pametna SOS narukvica za pacijente – partner Ventex, Rijeka
Suočeni s problematikom zastarjelih sustava poziva u pomoć u bolnicama, sudionici su se suočili s pronalaskom novog funkcionalnijeg rješenja. Koristeći suvremenu tehnologiju ponudili su rješenje koje unaprjeđuje postojeći sustav pametnom narukvicom. Njihova ideja sastoji se u pametnoj narukvici koja je pričvršćena za ruku pacijenta, a na njoj se nalazi gumb za poziv u pomoć. Ovakva narukvica omogućila bi precizno lociranje takvog pacijenta. Ono što je vrlo praktično u ovom rješenju je povezanost s aplikacijom koja omogućuje slanje poziva na pametne telefone liječnika koji su dežurni. Osim toga, instalacija kompletnog sustava je vrlo jednostavna, stoga se tim odlučio i pokrenuti testiranje svoje ideje.
Kako vratiti/privući mlade u Rijeku – partner Poslovni klub PartneRi
Ova tema predstavljala je veliki izazov, a odnosi se na goruću temu odlaska mladih iz Hrvatske u potrazi za boljim poslom i životom. Tim se uhvatio u koštac s područjem Rijeke i svojim idejama predložio što se može promijeniti da Rijeka postane atraktivnija mladima. Pozabavili su se brandiranjem Grada Rijeke i okolice kao studentskom regijom koja mladima pruža priliku za osobni i poslovni razvoj. Neki od njihovih prijedloga jesu: centar Rijeke učiniti pješačkom zonom, zapuštene prostore prenamijeniti u mjesta za mlade i prilagoditi čitav grad studentima kako bi Rijeka postala“raj za studente“.
Uređenje Trga Riječke rezolucije – partner PAR + Odjel za urbanističko planiranje Grada Rijeke
Većina riječkih trgova je poprilično „dosadna“, pa tako i Trg Riječke rezolucije koji trenutno služi kao parkiralište. Ovaj tim osmislio je projekt uređenja trga koji bi privukao mlade ljude da se na njemu okupljaju i razmjenjuju ideje. Novi trg bio bi uređen pozornicom na kojoj bi mladi umjetnici mogli organizirati predstave, koncerte i druge manifestacije. Trg bi se sastojao još i od terasa obližnjih ugostiteljskih objekata i lounge zonom za studente i mlade te zelene površine. Ideja ovog tima je i da se dio prostora Kanala Ri preuredi u prostor za čitanje, druženje i HUB za inovacije kako bi se studente potaknulo da svoje slobodno vrijeme provedu kvalitetno.
Turistička platforma – Smart tourisam – partner Razvojna agencija PGŽ
Ovaj tim ponudio je ideju pametne turističke platforme koja bi spajala cijelu regiju, te turistima pružala informacije o svim skrivenim mjestima koja ova regija ima. Ovo rješenje usmjereno je na želju da se u Rijeci turisti zadrže, umijesto da kroz nju samo prođu do iduće destinacije. Tim je uz pomoć suvremene tehnologije osmislio web platformu za turiste koja se sastoji od aplikacije i pametnih interaktivnih ekrana „E-PosteRi“ koji bi se instalirali umjesto reklamnih panoa diljem grada. U brandiranju Rijeke kao putničkog huba osmislili su i virtualnu maskotu „RinGo“ koja predlaže turistima što trebaju vidjeti i isprobati u Rijeci.
Izuzetno težak zadatak postavljen je, kako sudionicima, tako i stručnom žiriju koji je u konačnici za pobjednika ovogodišnjeg PAR poduzetničkog kampa izabrao tim “Šta da napravimo” s temom “Kako vratiti mlade u Rijeku”.
Osim glavnog programa, organiziran je bogat popratni sadržaj poput izložbe mlade riječke slikarice Anie Skrobonje i sajma u kojem su sudjelovali mladi poduzetnici s područja Rijeke.