Američka podcast industrija imala je rekordnu 2017. godinu, dosegnuvši 314 milijuna dolara prihoda – što je za 86 posto više od 169 milijuna dolara u 2016. godini, navodi se u novom istraživanju koje su proveli IAB i PwC US.
Procjena je da će trend i dalje biti rastući, a projekcija prihoda za 2020. godinu iznosi čak 659 milijuna dolara.
Otkuda dolaze svi ti dolari?
Najviše prihoda podcasti ostvaruju iz oglašivačke industrije. Za one koji sumnjaju u učinkovitost oglašavanja na podcastu, dovoljno je pogledati trendove. Podcast postaje sve popularniji i polako zamjenjuje radio. Stručnjaci tvrde da u SAD-u čak polovica kućanstava sluša podcaste, a taj trend polako slijedi i ostatak svijeta. Agencija za istraživanje tržišta ComScore preciznije je definirala ovaj segment tržišta. Oni tvrde da 1 od 5 Amerikanaca u dobi od 18 do 49 godina slušaju podcastove barem jednom mjesečno.
Istraživanje je također istražilo koja vrsta oglašavanja je najprisutnija, kao i koja najbolje „prolazi“ u podcastima. Oglasi koje čitaju domaćini podcasta najčešće su korištena vrsta oglašavanja u 2017. godini.
Koje kategorije podcasta najviše zarađuju?
Čak polovinu ukupnih prihoda pokupili su sljedeći podcasti: umjetnost i zabava, tehnologija, vijesti i poslovanje.
Podcast startupovi iskorištavaju popularnost ovog medija za povlačenje investicija. Wondery, HowStuffWorks, Anchor i Castbox samo su neki od podcastova i podcast platformi čije se investicije broje u desetcima milijuna, a znamo da investitori ne daju svoj novac u vjetar.