1 min čitanja

Zahvaljujući velikom broju pratitelja na društvenim mrežama koji ih prate, čitaju i komentiraju njihove objave, influencere često angažiraju kompanije kako bi promovirale njihove proizvode. Tako influenceri i slavne osobe zarađuju ozbiljan novac i žive život iz snova. Barem se tako čini.

Besplatna putovanja na egzotične destinacije, luksuzni proizvodi, najnovije trendi krpice. To je ono što gledamo i čemu se divimo na Instagramu, Pinterestu, YouTubeu i Facebooku. No je li sve tako divno i krasno?

U Velikoj Britaniji pokrenuta je istraga

Ovakav način reklamiranja vrlo je popularan. No glavni problem jest taj što oni kojima je reklama namijenjena često ne znaju da se radi o reklami. Prema istraživanju koje je proveo Olapic, čak 44% ispitanika vjeruje preporukama influencera. A što ako oni hvale proizvode ili smještaj samo zato što su ih dobili besplatno, a ne jer su zaista zadovoljni? Onda se radi o obmani.

Regulatorna tijela u SAD-u i Velikoj Britaniji odlučili su tome stati na kraj. Agencija za zaštitu tržišne utakmice i konkurentnost u Velikoj Britaniji pokrenula je istragu protiv celebritija i influencera koji na društvenim mrežama ne navode koje su objave sponzorirane. Trenutno se istraga sastoji od prikupljanja informacija o sponzoriranim objavama i ugovorima o sponzorstvu. Ako se pokaže da su influenceri dobivali novac za objave, a nisu to napomenuli, takvi slučajevi mogli bi rezultirati kaznama i tužbama.

Iako u posljednje vrijeme influenceri označavaju svoje postove kao sponzorirane, takva praksa nije postojala ranije, stoga je moguće kako će se mnogi naći u problemima.