2 min čitanja

 

Svakom, ali baš svakom poduzetniku bez obzira da li je on na početku poslovanja ili već ima poduzetničkog staža iza sebe, neke stvari su zajedničke. Radi se o nekoliko elementarnih potreba za pokretanje i vođenje biznisa koje su preduvjet za uspješno poslovanje.

Svi znamo velike tvrtke, ali činjenica je da je većina njih započelo kao one-man-band i bilo je potrebno puno truda kako bi postigle svoju reputaciju i veličinu. Evo kako su to postigle:

1. Konstantno učenje

Svjedoci smo promjenama koje se događaju na dnevnoj razini. Tehnološke promjene, trendovi, sociološke promjene, kretanja na tržištu. Kako bi poduzetnik bio uspješan sve te promjene mora evaluirati u kontekstu kako one utječu na njegovo poslovanje i prilagoditi im se. To je nemoguće bez konstantnog učenja. Pretplatite se na stručne časopise. Redovito pohađajte edukacije i pošaljite svoje djelatnike na edukacije. Iz ovih resursa, koji su vrlo jeftini, a često i besplatni dobit ćete bezbroj inputa za uspješno poslovanje.

2. Informiranost

Započnite dan pregledom omiljenih portala kako bi bili informirani o novostima. Ali to nije dovoljno. Ako ne izlazite iz ureda, možete slobodno staviti ključ u bravu. Krećite se među svojom interesnom skupinom. Najvrjednije informacije dobit ćete komunikacijom 1 na 1 s vašim partnerima, klijentima, dobavljačima i konkurencijom. Pohađajte skupove i konferencije na kojima se okupljaju vaše interesne skupine. To je najbolji način da ostanete u kontaktu s ljudima s kojima ste već izgradili poslovne odnose, kao i da upoznate nove s kojima ih tek trebate graditi. U komunikaciji s njima dobit ćete informaciju o tome tko traži dobavljača, tko ima problema s poslovanjem, tko traži djelatnike. Ove informacije mogu vam pomoći da ih iskoristite za sklapanje novih suradnji. Ako možete pomoći nekome informacijom koju posjedujete, ne ustručavajte se podijeliti ju. Tako gradite recipročan odnos sa svojim poslovnim partnerom koji će rezultirati obostranom korišću.

3. Maksimizacija profita smanjenjem troškova

 

Težnja za smanjenjem troškova u krvi je svakog uspješnog poduzetnika. Ne govorimo o smanjenju plaća djelatnika. Nagradite ih za vrijedan rad i trud koji ulažu u uspjeh vašeg poslovanja. Govorimo o drugim načinima smanjenja troškova poput na primjer iskorištavanjem poticaja i potpora. Ako financirate svoje poslovanje tuđim izvorima, istražite da li postoji mogućnost reprogramacije duga kako bi taj novac za vas bio povoljniji. Neka ulaganja u posao poput strojeva, istraživanja i razvoja i edukacija mogu za vas biti povoljnija ako iskoristite subvencije ili bespovratna sredstva dostupna putem fondova.

Digitalizirajte svoje poslovanje gdje god je to moguće. Printanje, registratori, ovjeravanje pa skeniranje, slanje preporučenih pošiljki, vađenje dokumentacije fizičkim putem… sve to troši vaše dragocjene resurse: novac i vrijeme. Implementirajte mogućnosti koje nudi tehnologija u svoje poslovanje i tako skratite procese i smanjite svoje troškove.

Gdje to sve možete dobiti?

Start-Up akademija je trodnevni program za poduzetnike i one koji to žele postati. Kroz trodnevne radionice savladat ćete osnove za uspješno pokretanje i vođenje posla, kao i različite metode i tehnike koje će vam biti korisne za poslovanje.

Bez obzira na to da li se već bavite poduzetništvom, ili tek trebate realizirati svoju ideju, na Start-Up akademiji pronađite ono što vam je potrebno: poduzetnička znanja, sve pogodnosti koje vam se nude, razmjenu iskustva i ideja i mogućnost sklapanja novih poslovnih suradnji.

Više informacija pronađite ovdje.