Tinejdžeri više nisu na Facebooku. Istraživanje provedeno u SAD-u otkriva koje su to društvene mreže trenutno popularne među mladima i gdje je na toj ljestvici Facebook.
Neprofitna organizacija PEW Research Center provela je istraživanje o korištenju društvenih mreža kod američkih tinejdžera. Istraživanje je obuhvatilo uzorak od 1.058 roditelja tinejdžera i 743 mladih u dobi od 13 do 17 godina.
Gdje su tinejdžeri?
Donedavno Facebook je na ljestvicama popularnosti društvenih mreža bio čvrsto pozicioniran na prvom mjestu. Međutim ne i na ovoj novoj ljestvici popularnosti. Prema provedenom istraživanju 51% mladih izjasnilo se da koristi Facebook. U samo tri godine Facebook je s prvog pao na četvrto mjesto, a tron mu je oduzeo YouTube.
U 2015. godini Facebook je bio najpopularnija društvena mreža među mladima, a slijedili su Instagram, Snapchat i Twitter (slika gore).
Tri godine nakon, situacija se znatno promijenila. YouTube je uvjerljivo zauzeo prvo mjesto. Slijede Instagram, Snapchat i tek nakon njih Facebook.
Da li je YouTube novi Facebook?
Unatoč velikoj popularnosti YouTubea, PEW u prethodna istraživanja nije uključivao YouTube, obzirom da korisnici pasivno koriste sadržaj. Stoga se ne može zaključiti da li je njegova popularnost iznenada porasla ili je na istoj razini kao prethodnih godina.
Iako među mladima Facebook gubi na popularnosti, ipak je to još uvijek društvena mreža s najvećim brojem aktivnih korisnika. S 2,2 bilijuna aktivnih korisnika svih dobnih skupina globalno, može se reći da uvjerljivo pobjeđuje drugoplasirani YouTube s 1,5 bilijuna korisnika.
Ipak vjerujemo da će Facebook pokušati povećati svoju popularnost među mladima, a možda upravo novom opcijom servisa za upoznavanje to postignu.