1 min čitanja

U istraživanju The Boston Consulting Group i MassChallengea „Why Women-Owned Startups Are a Better Bet“ analizirane su razlike između poslovanja kompanija koje vode žene i muškarci. Otkriveno je da kompanije koje su osnovale žene imaju bolje poslovne rezultate u odnosu na one koje su osnovali muškarci.

Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 kompanija koje su sudjelovale u MassChallange programu. MassChallange je akceleratorski program za poduzetnike u ranoj fazi poslovanja koji im nudi podršku i mentorstvo.

Iako kompanije koje vode žene povlače znatno manje novca od investitora nego kompanije koje vode muškarci, poslovni rezultati govore za sebe.

U prosjeku, kompanija koju osnuje muškarac dobiva 2,12 milijuna dolara od investitora, dok kompanije koje osnivaju žene povlače više nego upola manje investicija: 935 tisuća dolara. Usprkos velikoj razlici u uspješnosti financiranja startupova, poslovni rezultati kompanija koje osnuju žene su znatno bolji. Promatrano u petogodišnjem razdoblju, žene poduzetnice generiraju gotovo 100 tisuća dolara više prihoda u odnosu na muškarce.

Prema studiji, žene generiraju povrat prihoda po uloženom dolaru od 78 centi, dok muškarci svojim investitorima vraćaju upola manje: 31 cent.

razlika

Zašto žene povlače manje investicija?

Prema Melanie Seier Larsen, partnerici i izvršnoj direktorici u The Boston Consulting Group u regiji jugoistočne Europe, razlog se krije u stereotipima i predrasudama: „Kako su devetorica od deset investitora rizičnog kapitala muškarci, kad žena dolazi na pitch, već se na početku susreće s tim da ona izgleda drugačije od njih, drugačije prezentira svoj biznis i realističnija je u očekivanjima od budućeg poslovanja. Muškarcima je zbog sličnog životnog iskustva i sličnih interesa lakše razumijeti druge muškarce, zanimaju ih slične industrije.“

Istraživanje je pokazalo kako su žene izložene većim kritikama kada prezentiraju svoje poslovne ideje investitorima te se suočavaju s negativnim stavovima. Također, žene češće realistično ili čak skromno predviđaju buduće poslovanje, dok muškarci svoje poslovne planove uljepšavaju i preuveličavaju rezultate.

Seier Larsen savjetuje ženama poduzetnicama koje traže novac od investitora da se prilagode publici i u izlaganju svog poslovnog pothvata usredotoče više na financijske rezultate i brojke, a manje na sam proizvod.

 

Preporuke za prevladavanje jaza u ulaganjima

Osim istraživanja, publikacija sadrži i preporuke ženama kako da uspješnije financiraju svoje startupove, odnosno muškarcima kako da poboljšaju rezultate poslovanja. John Hawthorne, osnivač, glavni izvršni direktor MassChallengea poručio je: „Nadamo se da će osnivačicama kompanija naše istraživanje pomoći da još učinkovitije posluju u ženama nenaklonjenom okruženju, dok zajednički ne riješimo sistemske probleme“.