1 min čitanja

Život nam se sveo na sjedenje. Na poslu, na faksu, na kavi, kod kuće. Čak i ako odvojiš nekoliko sati tjedno za trening ili šetnju, sjedenje ostavlja traga na tvojem tijelu i tvojem zdravlju. Jeste li primijetili da ste ako mnogo sjedite, češće gladni? To je normalna posljedica. Osim toga, postoje i ozbiljnije posljedice nekretanja koje se teže primijete: vaše tijelo sklonije je upalama, povišenom krvnom tlaku i povišenom šećeru.

Kako se boriti protiv ovih posljedica sjedenja? Jasno, tjelovježbom. Ali postoji još nešto što možeš učiniti za svoje zdravlje: prilagoditi prehranu.

Evo koje namirnice trebaš uvesti u svoju prehranu ako mnogo sjediš:

Bobičasto voće

borovnica

Bobičasto voće pomaže smanjiti upalne procese u tijelu. Razlog tome su flavanoidi koje bobice sadrže. Borovnica je recimo, bogata vitaminima, mineralima, kalcijem, željezom i fosforom, a sadrži i prirodni antioksidans antocijan koji smanjuje krvni tlak, snižava razinu kolesterola te štiti od srčanih bolesti i moždanog udara. Možeš ju nabaviti svježu u supermarketima i iskoristiti za izradu ukusnog smoothieja za doručak.

Orašasti plodovi

orašasti plodovi

Orašasti plodovi bogati su omega-3 masnim kiselinama, antioksidansima i vitaminom E. Ova kombinacija povoljno utječe na naše pamćenje, imunitet i hrani našu kosu, kožu i nokte. Jedna šaka indijskih oraščića zadovoljit će vašu dnevnu potrebu za proteinima i idealna su grickalica nakon tjelovježbe.

Djevičansko maslinovo ulje

maslinovo-ulje

Djevičansko maslinovo ulje je odličan izvor oleinske, linolenske i palmitinske kiseline. Osim toga, bogat je vitaminom E koji ima antioksidacijsko djelovanje, i nezasićenim masnim kiselinama koje povoljno utječu na srce i krvožilni sustav. Najbolje je koristiti ga svježe jer se zagrijavanjem gube svojstva.

Kurkuma

kurkuma

Kurkuma slovi za najzdraviju biljku, a najčešće se koristi kao dodatak prehrani zbog svoje neobične arome i egzotične žute boje. Čudesna kurkuma tisućljećima se koristi u kineskoj i indijskoj medicini, najčešće kao lijek protiv različitih upala, ali i u brojne druge svrhe. Osim što djeluje protuupalno, kurkuma je antioksidans i poznati „čistač“ organizma. Od brojnih prednosti koje joj pripisuju, ona još i pomaže snižavanju kolesterola i očuvanju krvožilnog sustava.

Češnjak

češnjak

Češnjak se odavno koristi u medicini zbog svog antibakterijskog, fungicidnog i dezinfekcijskog djelovanja. Ovaj aromatičan dodatak raznim jelima, uspješno se bori protiv različitih upala te regulira razinu šećera i masnoće u krvi. Iako nema baš najugodniji miris na svijetu, ne možemo mu zamjeriti kad je tako zdrav.