Rastuća popularnost društvenih mreža i želja, kako mladih, tako i onih nešto starijih, za što boljim izgledom je blisko povezana. No iako svakodnevni Instagram i Facebook postovi, koji sadrže selfije savršeno isklesanih tijela, dokumentiranjem odrađenih treninga u teretanama ili zdravih obroka sa #fitness, #fitlife, #fitinspo i sl. hashtagova imaju cilj motivirati pratitelje na zdraviji životni stil, nekada imaju i ne tako pozitivan, suprotan učinak.
Istraživanje provedeno na 130 mladih žena između 17 i 30 godina kojima su pokazani primjeri objava na društvenim medijima vezanima za putovanja te fitness dokazalo je da suih prve motivirale da spakiraju torbe i putuju, dok su ih druge motivirale na vježbanje te zdraviju prehranu. No u nekim slučajevima negativni efekti ovakvih fitness objava su prevladali one pozitivne te su se ispitanice više trudile izbjegavati takve postove, što je u konačnici teško, jer nas bombardiraju sa takvim objavama gdje god se okrenemo i gdje god scrollamo.
Da li vas fotografije predivnih ženskih tijela u bikinijima potiču da se zdravije hranite? Da li pomažu pratiteljima da se osjećaju bolje u vezi svog izgleda i svoga tijela? Posljednja istraživanja to dovode u pitanje- tvrde da u nekim slučajevima mogu dovesti do negativnog poimanja vlastitog tijela, a u težim slučajevima i do poremećaja u prehrani, posebice ako se radi o mladima u pubertetu. Instagram je tome pokušao doskočiti zabranivši hashtag #thinspo (op.a. mršavost) jer se navedena riječ povezuje sa poremećajima u prehrani, pretjeranom, nezdravom mršavošću te samoozlijeđivanjem.
“Vaše tijelo je vaš hram. Volite sebe, volite svoje tijelo te se brinite da postane i ostane zdravo. “
Kaže se kako je ljepota u očima promatrača te ono što je motivirajuće za jedne, ne mora nužno biti i za druge. Dok god su riječi i izrazi koji se koriste pozitivne naravi i nisu ekstremne- one će služiti svrsi. Poanta je da takvi postovi ne budu samo o fit i atraktivnim tijelima, nego o tome kako se do toga došlo. Pretjerana seksualizacija takvih postova neće nužno biti inspirativna. Nekada će upravo postovi i fotografije koje prikazuju neke druge benefite fitnessa- kao što su povećanje snage ili izdržljivosti, biti upravo ono što je inspirativno.
Uvijek treba imati na umu publiku kojoj se obraćamo i cilj koji želimo postići- želimo ih motivirati i potaknuti na općenitu promjenu životnog stila koji će koristiti njihovom pihičkom i fizičkom zdravlju te zdravlju njihovih bližnjih, a nikako ih ne želimo posramiti ili postići da se osjećaju manje vrijednima. Svatko ima različite ciljeve u fitnessu i svatko ima drugačiju estetiku.
Ono što je u konačnici bitno je da budemo zdravi, da se osjećamo dobro u svojoj koži i da se osjećamo dobro u svojoj glavi. Kada to postignemo sve ostalo će doći samo od sebe!
Naravno da nema ništa loše u pokazivanju savršenog tijela postignutog napornim svakodnevnim treninzima, odricanjem i zdravom prehranom, no ne smijemo nametati ljudima nerealne slike koje aludiraju na isklesana tijela koja su takva 0-24h, 365 dana u godini jer u tom svemu ima i nešto dobrog osvjetljenja, nešto dobrog kuta, a nešto treba pripisati i činjenici da neki od vlasnika tih tijela žive od svoga izgleda te im je posao izgledati tako baš uvijek.
Vaše tijelo je vaš hram. Volite sebe, volite svoje tijelo te se brinite da postane i ostane zdravo!